Na początku września br. Centrum Informatyki Resortu Finansów otworzyło oferty w przetargu na świadczenie usług rozwoju i utrzymania systemu SZPROT (System Zintegrowanej Rejestracji Przedsiębiorców i Obsługi Wniosków, używany przez Krajową Administrację Skarbową). Postępowanie ogłoszono w czerwcu br.

CIRF zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia bez mała 56 mln zł (55 942 539,62 zł brutto). W złożonych ofertach widać spore różnice stawek.

Zestawienie ofert

Kryteria oceny ofert to cena (60) oraz 5 kryteriów jakościowych (40), obejmujących dodatkowe doświadczenie specjalistów realizujących projekt.

W zamówieniu podstawowym wykonawca ma zająć się usługą rozwoju zdefiniowanego przez okres 3 lat od przejęcia systemu, oraz rozwoju na zgłoszenie w okresie 4 lat, w liczbie nie przekraczającej 3600 osobodni, jak też utrzymaniem systemu SZPROT (przez 4 lata).

W opcji jest możliwa usługa rozwoju na zgłoszenie – maksymalnie 8560 osobodni (zapewnienie nowych i modernizacja istniejących funkcjonalności SZPROT-a), jak również utrzymanie systemu trwające przez 2 lata od zakończenia realizacji zamówienia podstawowego. W sumie więc wybrany integrator może zajmować się SZPROT-em nawet przez 6 lat.

Utrzymując system wykonawca ma zapewnić dostępność na poziomie co najmniej 99,4 proc. Docelowy czas odtworzenia to 4 godziny – jednorazowa niedostępność systemu nie może przekroczyć więc 4 godz.