Przejęcie za ponad 6 mld dol.
Tyle warte okazują się rozwiązania do komunikacji.
Ericsson zapowiada, że dzięki zakupowi zaoferuje pełny zestaw rozwiązań komunikacyjnych, w tym platformy komunikacyjne Communications Platform as a Service (CPaaS), UCaaS and CCaaS.
Ericsson sfinalizował przejęcie amerykańskiej firmy Vonage. Jest to dostawca chmurowej platformy do komunikacji, rozwiązań UCaaS (zintegrowana komunikacja jako usługa) oraz CCaaS (contact center jako usługa).
Platforma komunikacyjna (VCP) generowała dotąd większość przychodów Vonage (ok. 80 proc.) i przewiduje się wzrost tego biznesu o 20 proc. co roku. Zrzesza społeczność ponad 1 mln programistów. To wszystko wyceniono na 6,2 mld dol., bo taka jest wartość transakcji.
Ericsson pójdzie do MŚP z ofertą chmurowej komunikacji
Ericsson zamierza zwiększyć inwestycje w badania i rozwój UCaaS i CCaaS od Vonage i dołączyć je do swojej oferty rozwiązań dla dostawców komunikacyjnych oraz dla MŚP.
Szewdzki koncern chce także wprowadzić do oferty Vonage zaawansowane możliwości sieci 5G i zapewnić programist łatwy dostęp do możliwości sieci 4G i 5G, za pośrednictwem otwartych interfejsów programów aplikacji (API).
Zapowiada, że dzięki zakupowi Vonage wprowadzi łatwe do zastosowania globalne interfejsy programowe aplikacji sieciowych (API), co będzie napedzać kolejną falę cyfryzacji.
Jak twierdzi Ericsson, globalne interfejsy API, takie jak lokalizacja i jakość usług API oraz możliwości sieci 5G zapewnią dywersyfikację przychodów dostawcom usług telekomunikacyjnych (CSP).
Rynek interfejsów API komunikacyjnych – takich jak wideo, głos i SMS – rośnie obecnie w tempie 30 proc. rocznie i przewiduje się, że do 2025 r. osiągnie 22 mld dol.
Podobne aktualności
Ericsson zwolni 1,2 tys. pracowników
Koncern nadal tnie koszty w związku ze spadkiem sprzedaży i zysków.
Prognoza dla rynku UCC w górę. 65 mld dol.
Dostawcy chcą opracować nowe urządzenia do sal konferencyjnych, aby zrównoważyć gwałtowny spadek telefonów IP i systemów wideokonferencyjnych.