Ericsson za 6,2 mld dol. przejmuje Vonage, amerykańskiego dostawcę chmurowej platformy komunikacyjnej. Korzysta z niej ponad 120 tys. klientów i ponad 1 mln developerów. API umożliwia implementację w aplikacjach m.in. wideo, głosu i wiadomości tekstowych. Vonage jest też dostawcą chmurowych usług UCaaS (zintegrowana komunikacja jako usługa) i CCaaS (contact center jako usługa).

Szwedzki koncern dzięki transakcji należących do największej w historii firmy liczy na wzmocnienie w sektorze przedsiębiorstw. Developerzy Vonage uzyskają dostęp do API sieci 4G i 5G, co ma umożliwić opracowanie nowych ofert. Dzięki korzystaniu z API platforma ma pomóc klientom Ericssona zarabiać na inwestycjach w sieć – twierdzi Börje Ekholm, prezes i dyrektor generalny Ericssona.

Ericsson zapowiada, że zamierza dla operatorów telekomunikacyjnych, developerów i przedsiębiorstw stworzyć „globalną platformę innowacji” w otwartej sieci, opartą na komplementarnych rozwiązaniach swoich i Vonage.

Jak twierdzi szef Vonage Rory Read „konwergencja internetu, mobilności, chmury i sieci 5G tworzy cyfrową transformację i nową falę inteligentnej komunikacji”, która przyspiesza zmiany w sposobie działania firm.

Przychody Vonage wyniosły 1,4 mld dol. w ciągu roku zakończonego 30 września br., a marża EBIDTA 14 proc. Firma działa od 20 lat.