Cherry, niemiecki producent peryferiów komputerowych, sfinalizował zakup Xtrfy. Jest to szwedzka firma, specjalizująca się w asortymencie dla graczy (gamingowe myszy, klawiatury, słuchawki i in). Działa od 2013 r. Ma 12 pracowników i klientów w 50 krajach. W 2022 r. osiągnęła ok. 7 mln euro przychodów.

Cherry zapłaciło za szwedzkiego producenta ok. 5 mln euro (częściowo w akcjach). Dokonując zakupu zamierza wzmocnić swoją pozycję na rynku e-sportu. Xtrfy projektuje swoje produkty we współpracy z profesjonalnymi graczami. Są wytwarzane w Chinach. Posiada też szereg patentów dla peryferiów gamingowych. Sprzęt oferuje poprzez dystrybutorów, ale ma też własny e-sklep.

Cherry zostało założone w 1953 r. Większość udziałów od 2020 r. ma amerykańska firma inwestycyjna. W 2021 r. producent osiągnął 168,5 mln euro przychodów (+29 proc. r/r), w tym około połowy obrotu, 83 mln euro – na produktach dla graczy (+13 proc. r/r). Przy czym marża EBIDTA na gamingu wyniosła 35,4 proc., a w całej firmie 29 proc.

Wyniki za cały rok 2022 będą znane w marcu br. Widać natomiast spadek sprzedaży wobec 2021 r. Przykładowo w III kw. 2022 r. sprzedaż Cherry zmniejszyła się o 25 proc. r/r (do 32,1 mln euro), głównie z powodu niższych przychodów z gamingu, które po pandemicznym boomie stopniały o ponad 50 proc. r/r (do 10,3 mln euro).