Przejęcie na rynku akcesoriów PC
Dwie marki łączą siły.

Cherry dotychczas kojarzone przede wszystkim jako marka konsumencka, chce mocniej usadowić się na rynku IT dla medycyny oraz w sektorze przedsiębiorstw.
Cherry kupuje Activekey. Obaj producenci mają siedziby w Niemczech.
Cherry – firma od kilku dekad obecna na rynku klawiatur i myszy komputerowych, przejmuje specjalizowaną markę, która dostarcza akcesoria dla sektora medycznego, jak klawiatury odporne na środki dezynfekcji, a także produkty do zastosowań w przemyśle, retailu (POS), jak i w biurach. O zakupie poinformował serwis golem.de. Cena nie jest znana.
Nowi odbiorcy na rynku przedsiębiorstw
Dzięki akwizycji Cherry skoncentrowane dotąd na rynku konsumenckim i biurowym może poszerzyć bazę klientów o podmioty ochrony zdrowia, które w czasach pandemii zwiększają inwestycje w rozwiązania informatyczne, jak o inne branże.
Przejęte technologie Activekey mają ponadto zostać wykorzystane w przyszłych produktach Cherry. Na razie nie wiadomo, czy kupiona marka pozostanie na rynku. Activekey działa od 2005 r.
Cherry, marka akcesoriów PC obecna na rynku od lat 70, w 2020 r. została przejęta przez amerykańską firmę inwestycyjną Argand Partners.
Prognozuje się, że wartość światowego rynku urządzeń peryferyjnych do PC wzrośnie do ponad 12 mld dol. do 2024 r.
Podobne aktualności
Weteran rynku klawiatur zmieni właściciela
Zawarto umowę dotyczącą sprzedaży firmy obecnej na rynku od lat 70-tych XX w.