Przejęcie na polskim rynku. Integrator buduje silną grupę
„Budujemy grupę, która będzie jednym z trzech najlepszych graczy na rynku dostawców rozwiązań CRM w Europie Środkowo-Wschodniej” – zapowiada przedstawiciel firmy.

Jakub Skałbania zapowiada, że Netwise rozpocznie konsolidację firm działających w obszarze CRM w Europie.
Netwise przejął 100 proc. udziałów w Atteli, firmie która od 10 lat wdraża systemy CRM i rozwija aplikacje biznesowe, a od ponad roku koncentruje się na budowaniu kompetencji wokół technologii Microsoftu. W 2021 r. miała 1,2 mln zł przychodów ze sprzedaży i 92 tys. zł straty brutto.
Netwise informuje, iż konsoliduje rynek i będzie posiadać spółki wdrażające systemy CRM w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
„Wokół spółki Netwise budujemy grupę, która będzie jednym z trzech najlepszych graczy na rynku dostawców rozwiązań CRM w Europie Środkowo-Wschodniej, z silną pozycją na świecie” – zapowiada Jakub Skałbania, Chief Growth Officer i członek zarządu Netwise.
Częścią tego planu jest przejęcie Atteli. Grupa ma sprecyzowaną strategię.
„Jeszcze mocniej skupiamy się tylko na wdrożeniach CRM i low-code w przeciwieństwie do innych integratorów Dynamics, którzy próbują łączyć kompetencje CRM i ERP, często z marnym skutkiem dla klientów. Cały czas obserwujemy rynek i nie wykluczamy kolejnych ruchów” – uprzedza Jakub Skałbania.
W I kw. 2023 r. Netwise SA osiągnął 6,73 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 4,7 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wzrósł ponad dwukrotnie, do 2,25 mln zł z 1,1 mln zł.
Po przejęciu przez Netwise Atteli będzie funkcjonować na rynku tak jak dotychczas, pod własnym szyldem. Firmy uzyskają̨ wzajemnie dostęp do zaplecza technologicznego, know-how i rynków partnera, przy jednoczesnym zachowaniu odrębności.
Atteli będzie realizować projekty mające na celu usprawnienie procesów marketingowo-sprzedażowych z wykorzystaniem Dynamics 365 Marketing, Customer Insights oraz platformy low-code i no-code Microsoftu.
Jakub Skałbania zaznacza, że Atteli uzupełnia kompetencje Netwise i pozwala skupić się grupie również na projektach w niższych segmentach rynku niż enterprise.
„Umiejętności zespołów Netwise i Atteli wzajemnie się uzupełniają. Dzięki transakcji poszerzyliśmy zakres naszych kompetencji i wiedzy eksperckiej, a także zdolności operacyjne. Spółki w grupie mogą teraz realizować projekty o różnej skali, elastycznie dysponując zasobami. W ten sposób zamierzamy poszerzyć portfolio klientów w Polsce i za granicą” – podkreśla Jakub Skałbania.
Zdaniem Skałbani Atteli i Netwise mają podobne rozumienie roli konsultantów we wdrażaniu rozwiązań CRM i optymalizacji procesów marketingowo-sprzedażowych – jako ekspertów nie tylko w obszarze technologii, ale również biznesu.

Jacek Szafader, CEO Atteli, uważa, że połączenie sił dzięki efektowi skali pozwoli dostarczać projekty szybciej. Ma według niego niebagatelne znaczenie przy pozyskiwaniu nowych specjalistów i tworzeniu dla nich bardziej atrakcyjnych warunków pracy.
Podobne aktualności
„Kurz nie opadł” – Jakub Skałbania o Microsoft NCE
„Na razie, poza podwyżką cen, nie widzę innych aspektów NCE. To podwyżka pod pretekstem wdrożenia nowego modelu” – mówi Jakub Skałbania z Netwise o programie subskrypcyjnym New Commerce Experience w audycji Tech Trendy Biznes.
Partner Microsoftu z zyskiem większym o ponad 100 proc.
„W zeszłym roku zdecydowaliśmy się na zmianę naszej struktury” - informuje przedstawiciel firmy.