Nowy kierunek rozwoju zapowiedział w sierpniu prezes Pronoksu, Ireneusz Król. Szczegóły zostaną zaprezentowane 25 października. Na razie poinformowano, że kluczowym elementem strategii na lata 2011-2015 będzie zmiana podstawowego profilu działalności spółki. Pronox nie już będzie produkować i dystrybuować telewizorów LCD oraz sprzętu IT. Zajmie się produkcją, dystrybucją i sprzedażą dóbr luksusowych (bielizny, alkoholu, cygar, kawy).

Na początku nowej drogi Pronox chce podpisać listy intencyjne z udziałowcami firm z branży dóbr luksusowych. Pierwsze tego rodzaju porozumienie zawarto z Mariuszem Jawoszkiem, przewodniczącym rady nadzorczej Pronoksu i większościowym udziałowcem Esotiq & Henderson (dystrybutor bielizny). Intencją sygnatariuszy listu jest przeniesienie własności akcji należących do Mariusza Jawoszka na Pronox.

W kolejnym etapie planowana jest akwizycja firm z branży dóbr luksusowych, jednak do tej części planu Pronox nie przystąpi przed zakończeniem postępowania upadłościowego. Od 2009 r. były dystrybutor jest w upadłości z możliwością zawarcia układu. Wierzyciele Pronoksu 3 listopada będą głosować nad propozycjami zarządu rozwiązania problemu długu. Firmy i osoby, którym Pronox jest winien najwyżej 3 tys. zł, zostałyby spłacone w gotówce, a pozostali objęliby akcje spółki po 4 zł za sztukę. W dniu 14 października na GPW papiery Pronoksu kosztowały 21 gr. Suma wierzytelności objętych układem może wynieść nawet 134,5 mln zł.