Przewiduje się, że rynek projekcji przedniej osiągnie wartość 4,5 mld dol. do 2026 r. – według Futuresource Consulting. W osiągnięciu takiego wyniku ma pomóc przejście branży na wysoką jasność, wysoką rozdzielczość i laserowe źródło światła (potrzebne do osiągnięcia wyższej jasności).

Duże obiekty i instalacja jasnym punktem

Niedobory czipów i ograniczenia zapasów zmuszają branżę do priorytetowego traktowania produktów o wyższej marży. Tylko sektor instalacyjny i dużych obiektów odnotowały wzrost w II kw. 2022 r. Mają obecnie 5 proc. całkowitego udziału w rynku i są jasną stroną raczej słabego kwartału na rynku projekcji.

Przewiduje się, że duże sale konferencyjne pozostaną popularne, ponieważ sprzyjają utrzymaniu dystansu społecznego i współpracy, a także zmniejszają koszty biurowe, łącząc dwie sale w jedną. Projekcja jest wygranym tego trendu. Oczekuje się, że w segmencie korporacyjnym będzie sprzedawanych prawie 2 mln szt. projektorów rocznie do 2026 r.

Według Futuresource informacje z kanału sprzedaży sugerują, że dzięki swojej elastyczności rozwiązania te są wykorzystywane w biurach także podczas spotkań w mniejszym gronie, a dzięki niskim średnim cenom są interesującą opcją dla firm.

Z kolei na rynku domowym w 2022 r. spodziewana jest sprzedaż 650 tys. urządzeń, coraz bliżej poziomów sprzed pandemii. Popyt konsumencki zwiększają duże imprezy sportowe, takie jak piłkarskie mistrzostwa świata. Latem 2024 r. odbędą się igrzyska olimpijskie.