Producenci gier: żniwa przez cały rok
Analitycy Superdata Research obliczyli, że wartość rynku gier PC w 2016 r. osiągnęła 36 mld dol.
Najlepszą kondycją zdecydowanie może pochwalić się jednak rynek gier mobilnych (aż 41 mld dol.), w czym pomogły premiery takich tytułów, jak Pokemon Go i Clash Royale. W przypadku gier PC w 2016 r. najwięcej zarobiła sieciowa strzelanina Overwatch, która swoim twórcom przyniosła 586 mln dol. zysku. Zaraz za nią znalazły się takie hity, jak: Counter-Strike Global Offensive, Guild Wars 2, Minecraft i Fallout 4.
Wyniki płatnych produkcji wyglądają nieźle, dopóki nie porówna się ich z darmowymi tytułami. League of Legends zarobiło na przykład 1,7 mld dol., na zyski nie mogą też narzekać twórcy Dungeon Fighter Challenge, Crossfire, World of Tanks i Doty 2.
Prognozy Superdata Research na następne lata zakładają dalszy wzrost, jeśli chodzi o tytuły e-sportowe i gry free to play. Rynek gier premium ma zanotować w 2017 r. drobny spadek, żeby w 2018 znów wystrzelić w górę. Wiele oczywiście zależy od modeli płatności w grach PC: nie wiadomo na przykład, jak poradzą sobie twórcy Eve: Online, którzy niedawno zdecydowali się na przejście na model free to play. Z kolei League of Legends jest już tak popularnym tytułem, że jego producent – firma Riot – niedawno sprzedała prawa do transmisji e-sportowych rozgrywek w LoL-a amerykańskiej sieci Major League Baseball Advanced Media. Plany na stworzenie globalnej ligi e-sportowej Overwatch ma również Blizzard.
Podobne aktualności
APC UPS ochroni przed awariami drogi sprzęt graczy i streamerów
Zasilacz bezprzerwowy APC Back-UPS Pro Gaming zapewnia graczom i twórcom nieprzerwaną pracę, chroniąc sprzęt przed skokami i zanikami napięcia.
Gaming czeka na lepsze czasy od 2025 r.
Przychody ze sprzętu w br. osiągną wartość blisko 30 mld dol., jednak spadną do 2028 r.