Prezes Actionu: „Idą niepewne czasy dla gospodarki”
„Nasza firma już wielokrotnie udowadniała, że potrafi skutecznie działać w trudnych momentach” – komentuje prezes Piotr Bieliński wyniki Actionu w I poł. 2022 r.
„Przed nami, jak również całym rynkiem, naprawdę ogrom wyzwań związanych z prowadzeniem biznesu w trudnych do przewidzenia czasach” – mówi prezes Actionu Piotr Bieliński.
Action w I poł. 2022 r. zwiększył sprzedaż o 5 proc. r/r, do 1,115 mld zł. Grupa utrzymała na wysokim poziomie marżę, która wzrosła 0,17 pkt proc. do 8,73 proc.
EBITDA w I poł. 2022 r. wyniosła blisko 30 mln zł, a zysk netto 17,8 mln zł.
Duży spadek wyniku netto – o ok. 70 proc. – spółka wyjaśnia jednorazowym zdarzeniem, które zwiększyło zysk w 2021 r.
Dane potwierdzają wstępne wyniki grupy.
Ogrom wyzwań przed całym rynkiem
„Idą niepewne czasy dla gospodarki” – uważa Piotr Bieliński, prezes Actionu.
„Nasza firma już wielokrotnie na przestrzeni ponad 30 lat prowadzenia biznesu udowadniała, że potrafi skutecznie działać w takich trudnych momentach. Walczymy, działamy aktywnie dalej, mimo że przed nami, jak również całym rynkiem, naprawdę ogrom wyzwań związanych z prowadzeniem biznesu w trudnych do przewidzenia czasach” – mówi szef grupy.
„Kryzys poturbuje wiele firm”
„Właściwie nigdy nie widzieliśmy tylu niekorzystnych sygnałów po stronie kosztowej. Za pół roku, czy kilka kwartałów będziemy w zupełnie innym miejscu, bo kryzys poturbuje wiele firm. Wytrzymają to jedynie najsilniejsi” – przewiduje prezes Actionu (według ISBnews).
Action przekonuje, że pokazane wyniki wskazują na stabilny rozwój biznesu grupy dzięki dywersyfikacji oferty, dostawców i odbiorców (asortyment spoza IT generuje około połowy sprzedaży grupy z Zamienia, a większość przychodów jest już osiągana za granicą).
E-commerce przyszłością
Action komunikuje, że rozwija cały czas biznes B2B i B2C w Polsce i za granicą w oparciu o e-commerce, który w jego ocenie jest przyszłością światowego handlu.
„Nauczyliśmy się działać w różnych branżach, wychodząc coraz dalej poza IT. Daje nam to jeszcze większą stabilizację biznesu, ponieważ sezonowość tych branż jest zróżnicowana. Wykorzystujemy w nich wszystkich sprawnie i elastycznie naszą logistykę, obsługę klienta, finanse” – twierdzi Sławomir Harazin, wiceprezes Actionu.
Wybrane dane finansowe grupy Action za I poł. 2022 r.
Podobne aktualności
Nowa marka akcesoriów w Action
Firma z Zamienia została partnerem amerykańskiej marki j5create.
Action: 2,5 mld zł przychodów, 36,8 mln zł zysku w 2023 r.
Sprzedaż wzrosła, zysk zmniejszył się - wynika ze wstępnych danych.