Prezes AB: odmówiliśmy dwóm producentom
Szef AB Andrzej Przybyło poinformował, że spółka odmówiła dystrybucji dwóm dużym producentom, którzy chcieli wejść na polski rynek, ze względu na zbyt duże ryzyko związane z zaproponowanymi warunkami. Szef spółki podkreśla, że ostrożnie podchodzi do ryzyka w dłuższym terminie.
Szef AB nie podał szczegółów na temat vendorów, którzy starali się o dystrybucję AB. Wyjaśnił, że proponowane przez nich warunki niosły ze sobą ryzyko odroczonych kosztów. Podkreślił, że AB konsekwentnie ogranicza ryzyko działalności w dłuższym horyzoncie, dlatego unika działalności, która w krótkim terminie pozwoli pokazać lepsze wyniki, ale w dłuższej perspektywie może sprawić problemy.
’Nie rzucamy się na każdy obrót, jeżeli skutki mogą pogorszyć warunki w firmach ubezpieczeniowych na 10 lat’ – wyjaśnił Andrzej Przybyło. – 'Skupiamy się na działaniach, które przynoszą sukces w dłuższym terminie, a nie na pompowaniu wyników’.
Podkreślił, że spółka dzięki takiemu ostrożnemu podejściu ma wysokie limity kredytowe, co pozwoli na wzrost skali działania w ramach kontraktów ubezpieczeniowych w kolejnych kwartałach. Według danych AB na koniec czerwca br. wykorzystanie limitów kredytowych przez partnerów wyniosło 37,4 proc.
Andrzej Przybyło zaznaczył, że wskaźnik szkodowości AB jest najniższy w branży, a na rynku dystrybucji IT dobre relacje z ubezpieczycielami są kluczowe do dalszego rozwoju biznesu. 'Dystrybucja to logistyka plus finansowanie’ – zauważył prezes.
Wśród działań, które mają wzmocnić spółkę w dłuższym terminie wymienił m.in. rozwój e-commerce, dystrybucji nowych grup produktowych (jak RTV.AGD, zabawki) oraz działu VAD. 'Będziemy rozwijać ten segment, bo widzimy tu wyższe marże’ – zaznaczył Andrzej Przybyło. Według danych Contextu obroty AB w kanale VAD w Polsce wzrosły w roku finansowym 2015/2016 – zakończonym 30 czerwca br., o 22,9 proc. (r/r) wobec spadku o 3,8 proc. na całym polskim rynku VAD.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.