Powstały centra obsługi podatnika
Od 1 września przedsiębiorcy mogą załatwiać sprawy podatkowe nie tylko w swoich urzędach skarbowych, lecz także w 50 centrach obsługi w całym kraju. Nowe ośrodki przyjmują także niektóre dokumenty celne i ZUS-owskie.

Centra obsługi powstały w urzędach skarbowych. Będzie można do nich zwrócić się niezależnie od miejsca zamieszkania czy siedziby firmy. Mają ułatwić przedsiębiorcom, szczególnie tym najmniejszym, dostęp do usług administracji podatkowej, służby celnej i ZUS-u. Będą przyjmować podania i deklaracje, wydawać zaświadczenia i udzielać informacji. Oprócz spraw załatwianych przez skarbówkę przyjmują także deklaracje uproszczone z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego AKC-U od samochodów osobowych, przedsiębiorcy mogą dostać potwierdzenie zapłaty akcyzy, a także złożyć dokumenty ubezpieczeniowe (zgłoszeniowe i rozliczeniowe).
Drobni przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają działalność gospodarczą, będą mogli przez 1,5 roku korzystać z pomocy asystenta podatnika. Ma on np. udzielać informacji dotyczących przepisów (także związanych z ZUS-em, akcyzą), pomagać w wypełniania deklaracji podatkowych i załatwianiu konkretnych spraw.
Lista centrów obsługi jest tutaj.
Podobne aktualności
ZUS rozważa powołanie własnej spółki IT
"To jedyna droga, by tworzyć bezpieczną informatykę w ZUS" - twierdzi członek zarządu.