Raport „Wizerunek sieci handlowych” powstał na podstawie badania opinii przeprowadzonego w lipcu br. przez PBS DGA na losowo dobranej, reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski. Wynika z niego, że zdecydowanie przekonanych o uczciwości sklepów sieciowych jest 4 proc. badanych, natomiast 34 proc. sądzi, że super-i hipermarkety są raczej uczciwe wobec klientów. Przeciwnego zdania jest 30 proc. respondentów, w tym 8 proc. stwierdziło, że sklepy wielkopowierzchniowe zdecydowanie nie traktują uczciwe osób robiących zakupy.

Dość dobrze sieci oceniają ludzie młodzi w wieku 18-24 lata (41 proc.), kadra zarządzająca (41 proc.) i robotnicy niewykwalifikowani (42 proc.). Za raczej nieuczciwe wobec klientów super- i hipermarkety uznawała zazwyczaj młodzież w wieku 15-17 lat (27 proc.), gospodynie domowe (26 proc.) i osoby zajmujące się handlem (25 proc.).

Jeszcze gorzej wypadła ocena uczciwości sieci wobec pracowników. Niemal co drugi badany (47 proc.) ma w tej sprawie negatywną opinię. Do najbardziej sceptycznych należą osoby pracujące w handlu – 34 proc. z nich odpowiedziało, że sieci „raczej nie są uczciwe” w stosunku do swoich załóg.