Ponad 30 mld zł na rynku e-commerce
W tym roku wartość sprzedaży w handlu detalicznym w Internecie sięgnie 31,8 mld zł – prognozuje PMR. Widać już jednak nasycenie rynku w segmencie RTV, AGD i elektroniki użytkowej.
Wzrost sprzedaży w porównaniu z 2014 r. wyniesie w br. 15,4 proc., co oznacza stabilną dynamikę (rok wcześniej wyniosła +15,3 proc.) – według raportu PMR „Handel internetowy w Polsce 2015. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2015-2020”. E-handel stale rośnie niezależnie od sytuacji na całym rynku – mimo deflacji, zawirowań na walutach, w gospodarce i polityce. Poprawie wyników sprzyja coraz większa liczba osób korzystających z Internetu i wygoda konsumentów. Zdaniem PMR wraz z rozwojem strategii wszechkanałowości (omni-channel) znaczenie zdalnego zakupu i obsługi klienta będzie rosło w całej gospodarce.
Według analityków polski rynek e-handlu jest we wstępnej fazie wzrostu, ale staje się coraz bardziej dojrzały, co widać po dużym nasyceniu tego kanału sprzedaży w niektórych branżach, np. RTV, AGD i elektroniki użytkowej.
Wzrost w najbliższych latach będzie związany z dynamicznym rozwojem sklepów dużych graczy oraz prognozowaną lepszą kondycją gospodarki. Do końca dekady wartość całego detalicznego e-handlu podwoi się zdaniem PMR, będzie bliska 10 proc. udziału w całym handlu detalicznym (w br. ponad 5 proc.).
Podobne aktualności
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.
Nowe przepisy w polskim e-handlu w 2024 r.
Wejdą w życie regulacje, które nakazują Allegro, Amazonowi i in. raportowanie skarbówce transakcji sprzedawców.