Wzrost sprzedaży w porównaniu z 2014 r. wyniesie w br. 15,4 proc., co oznacza stabilną dynamikę (rok wcześniej wyniosła +15,3 proc.) – według raportu PMR „Handel internetowy w Polsce 2015. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2015-2020”. E-handel stale rośnie niezależnie od sytuacji na całym rynku – mimo deflacji, zawirowań na walutach, w gospodarce i polityce. Poprawie wyników sprzyja coraz większa liczba osób korzystających z Internetu i wygoda konsumentów. Zdaniem PMR wraz z rozwojem strategii wszechkanałowości (omni-channel) znaczenie zdalnego zakupu i obsługi klienta będzie rosło w całej gospodarce.

Według analityków polski rynek e-handlu jest we wstępnej fazie wzrostu, ale staje się coraz bardziej dojrzały, co widać po dużym nasyceniu tego kanału sprzedaży w niektórych branżach, np. RTV, AGD i elektroniki użytkowej. 

Wzrost w najbliższych latach będzie związany z dynamicznym rozwojem sklepów dużych graczy oraz prognozowaną lepszą kondycją gospodarki. Do końca dekady wartość całego detalicznego e-handlu podwoi się zdaniem PMR, będzie bliska 10 proc. udziału w całym handlu detalicznym (w br. ponad 5 proc.).