Plantronics poinformował o przekształceniu w przedsiębiorstwo o nazwie Poly. Zmiana jest związana z przejęciem Polycoma za 2 mld dol. w połowie 2018 r.

Nowa korporacja zapowiada, że skoncentruje się na rozwiązaniach do komunikacji i współpracy, wykorzystując kompetencje Plantronics i Polycom w dziedzinie systemów audio i wideo. Będzie oferować urządzenia końcowe, połączone w ramach platform komunikacji. Zgodnie z przyjętą strategią produkty Poly mają umożliwić współpracę z dowolnego miejsca, przy użyciu różnych narzędzi do pracy grupowej. Są przeznaczone zarówno do niewielkich pomieszczeń, jak i do dużych sal konferencyjnych. Mają usprawnić również łączność mobilną. Połączone portfolio obejmuje m.in. zestawy słuchawkowe, oprogramowanie, telefony stacjonarne, systemy konferencyjne audio i wideo, analitykę i usługi.

Prezesem i dyrektorem generalnym Poly został Joe Burton, dotychczasowy szef Plantronics, związany z firmą od ponad 7 lat. W latach 2010 – 2011 był wiceprezesem Polycoma, odpowiedzialnym za strategię i technologię. Wcześniej 13 lat spędził w Cisco.

Przychody Plantronics w roku finansowym 2018, zakończonym 30 marca ub.r. wyniosły 857 mln dol. Polycom wypracował w roku 2017 1,14 mld dol. obrotów. W sumie więc obie połączone firmy osiągały roczną sprzedaż o wartości blisko 2 mld dol.