Polskie służby pytają Apple’a
W II poł. 2015 r. Apple otrzymał od polskch władz zapytania dotyczące ponad 56 tys. urządzeń. To światowy rekord.
Według danych Apple’a w II poł. 2015 r. polskie władze wysłały do koncernu 22 wnioski o informacje dotyczące 56,6 tys. urządzeń. Zapytań obejmujących taką masę sprzętu nie zgłosił żaden inny kraj. Samych wniosków było natomiast stosunkowo niewiele. Np. z Francji Apple otrzymał 12 tys. zapytań o 31,4 tys. urządzeń, a w USA – 4 tys. w sprawie 16,1 tys. urządzeń.
W Polsce najczęściej zgłaszającymi się do Apple’a służbami były skarbówka i organy celne, co wyjaśnia, dlaczego dotyczą one tak dużej ilości produktów. Chodzi najwyraźniej o sprawy podatkowe oraz importu i eksportu towarów. Nie na wszystkie pytania uzyskano odpowiedź. Na 22 wnioski Apple załatwił 12 w II poł. ub.r.
Dla porównania w I poł. 2015 r. polskie służby pytały Apple’a 53 razy, w sprawie 241,5 tys. urządzeń. Uzyskano 28 odpowiedzi.
Polskie władze nie zainteresowały się natomiast użytkownikami korzystającymi z usług iTunes oraz iCloud. W tej sprawie nie było pytań w ub.r. Z naszego kraju nie dotarły również do Apple’a pytania w tzw. nagłych przypadkach. Tak firma klasyfikuje sprawy związane z zagrożeniem życia lub poważnego uszkodzenia ciała, kiedy informacje dla służb są potrzebne niezwłocznie.
Podobne aktualności
Władze USA pozywają Apple’a. Sugestia podziału giganta
Chcą "uwolnienia rynku smartfonów od wykluczającego postępowania Apple'a", obniżenia cen i zmniejszenia opłat dla programistów.
iSpot i Cortland połączyły zespoły B2B
Po przejęciu w ub.r. zakończono połączenie zespołów iSpotu i Cortlanda obsługujących klientów instytucjonalnych.