Chociaż polscy menedżerowie doceniają wagę innowacyjnych rozwiązań, to polskie przedsiębiorstwa wydają na innowacje mniej niż połowę tego co firmy w Europie Zachodniej.

50 proc. polskich menedżerów biorących udział w badaniu przeprowadzonym przez TomTom Telematics zapewnia, że implementacja innowacyjnych rozwiązań technologicznych jest dla nich bardzo ważna. Jednocześnie firmy w naszym kraju wydają na innowacje średnio 12 tys. euro rocznie, co stanowi 36 proc. wydatków firm francuskich i 41 proc. wydatków firm niemieckich.

Za główną barierę we wdrażaniu innowacji polscy menedżerowie uważają cenę dostępnych rozwiązań (37 proc. wskazań). Na drugim miejscu wymieniane są trudności wdrożeniowe (18 proc.) a na trzecim sprzeciw pracowników przyzwyczajonych do tradycyjnych rozwiązań (13 proc.).

Prawie połowa polskich menedżerów (46 proc.) przyznała, że w ciągu ostatnich pięciu lat zainwestowali w technologię, która nie została potem w pełni wykorzystana. Powodem był m.in. brak odpowiednich ludzi do obsługi bądź ich nieodpowiednie przeszkolenie podczas implementacji.

Polskie firmy oczekują tanich rozwiązań technologicznych, które będą proste w implementacji, zarówno w zakresie infrastruktury jak i interfejsu użytkownika, ponieważ tylko takie umożliwiają szybkie i łatwe wdrożenie oraz przekonują pracowników, którzy zwykle niechętnie zapatrują się na nowości” – komentuje wyniki badania Marek Kujawiński, dyrektor sprzedaży TomTom Telematics Polska.

Jak pokazują wyniki badania, polskie firmy podchodzą sceptycznie do rozwiązań chmurowych. Większość danych przechowywanych jest na biurowych serwerach (55 proc. odpowiedzi), a na korzystanie z infrastruktury chmurowej zdecydowało się 32 proc. ankietowanych menedżerów.