Polski rynek: sprzedaż urządzeń laserowych wzrosła o jedną trzecią
W październiku polscy klienci kupili 9,4 tys. laserowych maszyn wielofunkcyjnych, czyli o 33 proc. więcej niż we wrześniu br. Na rynku urządzeń atramentowych również odnotowano lepsze wyniki.

W porównaniu z październikiem 2009 r. sprzedaż laserowych urządzeń All-In-One była o 2 proc. większa biorąc pod uwagę wskaźniki ilościowe, jednak wartościowo rynek wzrósł o 14 proc. W segmencie atramentowych maszyn wielofunkcyjnych sprzedaż w październiku 2010 r sięgnęła 64,1 tys. szt., tj. o 5 proc. więcej niż we wrześniu 2010 r. W odniesieniu do października 2009 r. zbyt spadł o 4 proc., jednak przychody dostawców sprzętu atramentowego zwiększyły się o 8 proc. rok do roku.
Dane pochodzą z panelu dystrybucyjnego Contextu – od dystrybutorów współpracujących z firmą badawczą.
Podobne aktualności
Silny wzrost sprzedaży komputerów w Polsce
„Siła rynku PC jest niezwykła” - komentuje ekspert Contextu wyniki I kw. 2025 r.
Dystrybutorzy w Polsce zwiększyli sprzedaż cyberbezpieczeństwa
„Przepisy wyznaczają ton, ale to inwestycje za pośrednictwem kanału sprzedaży napędzają wyniki” - twierdzi dyrektor.
Trudny początek roku na rynku LFD w Europie
"Konkurencja cenowa pochłania marże, zmuszając dostawców i resellerów do ponownego przemyślenia swoich strategii" - twierdzi analityk Contextu. Przy czym polski rynek odnotował wzrost.