Trzeci kwartał z rzędu Xiaomi zajęło pierwsze miejsce wśród marek smartfonów w Polsce, z udziałem w rynku w ujęciu ilościowym na poziomie 26 proc. i wzrostem o 41 proc. rok do roku – według Canalys.

Firma odnotowała wzrost zarówno w segmencie modeli smartfonów ekonomicznych, jak i premium w całym regionie Europie Środkowo-Wschodniej.

Andrew Wong, dyrektor generalny Xiaomi na Europę Środkowo-Wschodnią, kraje nordyckie i bałtyckie, zapowiada m.in. dalszą konsolidację kanałów sprzedaży online i offline i różnicowanie portfolio produktów.

Największe marki smartfonów w Polsce w IV kw. 2020 r. (udziały ilościowe sell-in)

Źródło: Canalys

Numerem 2 w Polsce okazuje się Apple, które zwiększyło sprzedaż o ponad 20 proc. rok do roku w IV kw. 2020 r. Był to kwartał, w którym na rynek weszły nowe flagowe iPhone’y wyposażone w 5G.

Polski rynek wchłonął w IV kw. 2020 r. niemal trzykrotnie więcej smartfonów Lenovo niż przed rokiem. Globalnie cała grupa mobilna producenta wyszła na plus.

Nie miał natomiast udanego kwartału Samsung, który zaliczył ponad 60-procentowy spadek, większy niż w przypadku przyciśniętego amerykańskimi sankcjami Huawei.

Apple numerem 1 Europie

Samsung w Polsce odnotował spadek wielokrotnie większy, niż w regionie Europy – Środkowej, jak i w całej Europie. W obu rankingach zajął 2 miejsce, w krajach CEE tracąc pozycję lidera na rzecz Xiaomi.

Największe marki smartfonów w regionie CEE w IV kw. 2020 r. (udziały ilościowe sell-in)

Źródło: Canalys

Numerem 1 na całym kontynencie w IV kw. 2020 r. okazało się Apple.

Największe marki smartfonów w Europie w IV kw. 2020 r. (udziały ilościowe sell-in)

Źródło: Canalys