W 2017 r. sprzedaż smartfonów w Polsce wzrosła o ponad 10 proc., przekraczając 8,8 mln szt. – według IDC. 

Większość urządzeń, jakie wchłonął nasz rynek w ub.r., stanowiły urządzenia z Androidem (91,5 proc.). To więcej o 4 pkt proc. wobec 2016 r. Pozostałe 8,5 proc. przypadło iOS Apple'a.

„Wzrósł udział smartfonów z przedziału cenowego 500 – 1100 złotych. W 2017 roku stanowiły one ponad połowę wszystkich sprzedanych urządzeń.” – zwraca uwagę Marek Kujda z IDC.

Aż 96 proc. stanowiły urządzenia obsługujące standard LTE (+7 pkt proc. rok do roku).

Lokalny rynek jest zdominowany przez największych graczy. „Polacy chętnie wybierają znane im marki. Sześciu producentów dostarczyło 86 proc. wszystkich smartfonów sprzedanych w 2017 roku” – dodaje Kujda.

Liderem pozostał Samsung, Huawei wyprzedziło Apple'a, a do grona pięciu największych marek przebojem weszło Xiaomi, które w oficjalnej dystrybucji w Polsce pojawiło się we wrześniu 2016 r.