Przychody ze sprzedaży produktów sieciowych, przeznaczonych dla klientów biznesowych, w styczniu br. wzrosły na polskim rynku o 16,7 proc. rok do roku – według Contextu. Dane pochodzą od dystrybutorów.

Polski wynik jest wyraźnie lepszy niż średnia dla Europy Zachodniej (-0,2 proc.). W kanale dystrybucyjnym na zachodzie kontynentu odnotowano wyraźnie większą sprzedaż przełączników przez małych i średnich resellerów (+21,5 proc.). Zdaniem analityka wygląda na to, że drobny biznes i biura domowe kupują wyposażenie sieciowe klasy enterprise od firm IT obsługujących MŚP. W dystrybucji wzrósł zwłaszcza popyt na urządzenia dla MŚP oraz centrów danych. To może również sugerować większe scentralizowane zamówienia dla organizacji mających oddziały w terenie – uważa analityk Contextu.

Jeśli chodzi o producentów, to w przypadku przełączników numerem 1 jest Cisco, ze sprzedażą większą w styczniu br. o 1,7 proc. niż rok wcześniej (w zachodnioeuropejskiej dystrybucji). Znacznie poprawiło się HPE (+20,3 proc.), głównie dzięki sprzętowi Aruby.