Polski rynek sieciówki na plusie
Sprzedaż wyraźnie wzrosła na początku br.
Przychody ze sprzedaży produktów sieciowych, przeznaczonych dla klientów biznesowych, w styczniu br. wzrosły na polskim rynku o 16,7 proc. rok do roku – według Contextu. Dane pochodzą od dystrybutorów.
Polski wynik jest wyraźnie lepszy niż średnia dla Europy Zachodniej (-0,2 proc.). W kanale dystrybucyjnym na zachodzie kontynentu odnotowano wyraźnie większą sprzedaż przełączników przez małych i średnich resellerów (+21,5 proc.). Zdaniem analityka wygląda na to, że drobny biznes i biura domowe kupują wyposażenie sieciowe klasy enterprise od firm IT obsługujących MŚP. W dystrybucji wzrósł zwłaszcza popyt na urządzenia dla MŚP oraz centrów danych. To może również sugerować większe scentralizowane zamówienia dla organizacji mających oddziały w terenie – uważa analityk Contextu.
Jeśli chodzi o producentów, to w przypadku przełączników numerem 1 jest Cisco, ze sprzedażą większą w styczniu br. o 1,7 proc. niż rok wcześniej (w zachodnioeuropejskiej dystrybucji). Znacznie poprawiło się HPE (+20,3 proc.), głównie dzięki sprzętowi Aruby.
Podobne aktualności
Wzrost zapasów wyhamował sprzedaż przełączników
Po silnych wzrostach sprzedaży switchy w 2023 r. klienci zwiększyli zapasy produktów. Jednak AI będzie nadal generować duże zapotrzebowanie.
Historyczna zmiana lidera na rynku przełączników
Cisco zostało wyprzedzone w segmencie switchy do centrów danych.
Przejęcie Junipera przez HPE może wyhamować sprzedaż przełączników
"Klienci będą oczekiwać większej przejrzystości w zakresie planów działania po przejęciu" - uważa wiceprezes.