W maju br. sprzedaż urządzeń drukujących w polskiej dystrybucji zwiększyła się o 6,8 proc. r/r. W ujęciu wartościowym wynik był jeszcze lepszy: +8,9 proc. – ustalił Context.

Polscy klienci spisali się lepiej niż w większości krajów europejskich, gdzie analitycy odnotowali spadki.

Sprzęt atramentowy pociągnął wynik

W sumie przychody ze sprzedaży jednofunkcyjnych modeli atramentowych (SFP) za pośrednictwem europejskich dystrybutorów znacznie wzrosły od połowy kwietnia br. z powodu poprawy podaży i popytu konsumenckiego – według Contextu. W końcu maja br. przychody z tego sprzętu były już o 15 proc. wyższe niż przed rokiem.

Punkt zwrotny. Przychody konsumenckie przebiły biznesowe

Zdaniem Contextu punkt zwrotny w połowie kwietnia br. był konsekwencją dostępności produktów: poszerzyły się wąskie gardła w dostawach, a sprzedaż przyspieszyło zarówno odrabianie zaległości w zamówieniach, jak i zwiększony popyt, zwłaszcza na konsumenckie drukarki SFP ze zbiornikami z atramentem.

Dzięki temu przychody w segmencie konsumenckim urządzeń drukujących pod koniec maja br. przekroczyły po raz pierwszy od dłuższego czasu obroty na maszynach biznesowych. Wzrost cen również odegrał znaczącą rolę w generowaniu przychodów w ostatnich tygodniach.

A4 lepiej niż A3

Z danych wynika, że modele A4 radzą sobie teraz znacznie lepiej niż urządzenia A3 i to także jest skutek dobrej sprzedaży konsumenckiej, zwłaszcza modeli atramentowych.