Polski m-commerce wart 1 mld zł
Wartość polskiego mobilnego e-handlu w 2014 r. podwoi się i zbliży do miliarda złotych – prognozuje mGenerator.pl. Zyskać mają także małe sklepy.
Według mGenerator.pl rok 2014 upłynie pod znakiem wzrostu zainteresowania technologiami mobilnymi. Strony, sklepy, aplikacje tego rodzaju zyskają na popularności, a dzięki temu polscy klienci będą częściej robić zakupy za pomocą smartfonów i tabletów. Powinno zyskać na popularności kupowanie w pobliżu miejsca zamieszkania czy prowadzenia działalności, co przyczyni się do wzrostu sprzedaży w sklepach o zasięgu lokalnym oraz u dostawców usług. Możliwe będzie również wykorzystanie na szerszą skalę „inteligentnych cen’, zmieniających się w zależności od dnia, godziny albo lokalizacji klienta. W br. mGenerator.pl przewiduje wzrost zainteresowania usługami „click & collect”. Zauważa, że możliwość rezerwacji towaru oraz jego późniejszego odbioru w zwykłym sklepie to szansa dla stacjonarnych sprzedawców na pozyskanie klientów.
Kolejnym trendem związanym z mobilnością ma być coraz częstsze wychodzenie e-sklepów do fizycznej przestrzeni. – Będzie to możliwe dzięki technologiom mobilnym, które są jeszcze rzadko wykorzystywane w sprzedaży online, jak kody QR i znaczniki NFC, a także przeznaczonym dla m-commerce aplikacjom. Pozwolą one na prezentację oferty e-sklepu np. na specjalnych stoiskach rozlokowanych w mieście – wyjaśnia Piotr Krawiec z mGenerator.pl.
Innym ważnym trendem ma być dostosowanie banków oraz systemów szybkich płatności internetowych do rozwiązań mobilnych.
Podobne aktualności
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.
Nowe przepisy w polskim e-handlu w 2024 r.
Wejdą w życie regulacje, które nakazują Allegro, Amazonowi i in. raportowanie skarbówce transakcji sprzedawców.