Passus podpisał umowę dystrybucyjną z Nuvias Deutschland. Dzięki temu produkty warszawskiej firmy pod marką Sycope będą mogły być sprzedawane na rynkach krajów EMEA.

Producent i integrator rozwiązań IT liczy na zagraniczną ekspansję dzięki współpracy z międzynarodowym dystrybutorem. Obecnie Nuvias ma 5 tys. partnerów handlowych w 20 krajach regionu EMEA. Ma zająć się promocją, szkoleniami i wsparciem technicznym produktów Passusa.

„Dzięki umowie otwiera się dostęp do wielu partnerów Nuviasa – integratorów IT mających ugruntowaną pozycję na dojrzałych rynkach” – podkreśla prezes Passusa, Tadeusz Dudek.

Najpierw kurs na DACH

Szef spółki zapowiada na początku koncentrację na takich krajach jak Niemcy, Austria i Szwajcaria.

„Jeśli nasze rozwiązania spotkają się z podobnym zainteresowaniem, jak w Polsce, to w perspektywie kilkunastu miesięcy mamy szansę na znaczne zwiększenie sprzedaży produktów własnych” – uważa szef spółki, zaznaczając, że na autorskich rozwiązaniach spółka generuje najwyższe marże.

W ub.r. Passus informował o powołaniu irlandzkiej spółki Sycope w celu sprzedaży własnych rozwiązań poza Polską.

Umowa z Nuviasem została podpisana na 1 rok i będzie automatycznie odnawiana na kolejne roczne okresy, chyba, że jedna ze stron złoży na piśmie jej rozwiązanie na 3 miesiące przed datą odnowienia.

Od NewConnect do marszu za granicę

Passus w 2018 r. zadebiutował na NewConnect, inwestując pozyskane środki – ok. 1,3 mln zł – w rozwój własnego rozwiązania.

W 2020 r. firma informowała o rozmowach z międzynarodowym dystrybutorem i planach ekspansji zagranicznej.

Passus w ciągu 3 kwartałów 2020 r. osiągnął 20,4 mln zł przychodów (+36 proc. r/r). Zysk netto wyniósł blisko 0,6 mln zł (w poprzednim roku była strata). Pod koniec III kw. ub.r. zatrudniał 31 specjalistów.

Passus jest producentem i integratorem rozwiązań IT. Dostarcza takie rozwiązania jak APM (Application Performance Management), NPM (Network Performance Management), bezpieczeństwo IT, rozwiązania z obszaru infrastruktury dostępowej.