W I kw. 2023 r. Grupa NTT System zwiększyła przychody o 7 proc. r/r, do 322,3 mln zł, a zysk netto o 23 proc., do 6,4 mln zł.

NTT System pozostaje skoncentrowane na polskim rynku, gdzie osiągnęło 94 proc. przychodów. Na wyniki grupy wpłynął przede wszystkim ok. 6-procentowy wzrost w kraju we wszystkich kanałach sprzedaży. Wyższa była też sprzedaż do UE (18 mln zł w I kw. br.).

Odnotowano dwucyfrowy wzrost (+14 proc. r/r) w największym dla grupy segmencie, na dystrybucji podzespołów, akcesoriów, peryferiów i elektroniki użytkowej, do ponad 250 mln zł, głównie za przyczyną wzrostu sprzedaży smartfonów, produktów sieciowych i komponentów komputerowych – procesorów, płyt głównych i kart graficznych. Również znacząco większy był poziom sprzedaży w obszarze elektromobilności – twierdzi zarząd.

W pozostałych głównych biznesach NTT System sprzedaż była niższa niż w ub.r. W tym na własnych produktach polskiej firmy spadek wyniósł 22 proc. r/r, do 23 mln zł. Obserwowane jest spowolnienie sprzedaży komputerów w kanale detalicznym.

Spółka zamierza umocnić swoją pozycję na rynku rozrywki poprzez rozbudowę oferty skierowanej do użytkowników domowych i graczy komputerowych. Stawia na własne produkty i budowę marek własnych. Poszukuje produktów i towarów, na których będzie można realizować wyższe marże – twierdzi zarząd w sprawozdaniu.