Synerise otwiera biuro regionalne w Madrycie. Nowa siedziba ma wzmocnić biznes firmy na Półwyspie Iberyjskim i w Ameryce Łacińskiej, a także zacieśnić partnerstwa w regionie.

Synerise jest dostawcą platformy chmurowej, która umożliwia analizę i interpretację danych o klientach z pomocą sztucznej inteligencji. Spółka jednocześnie poinformowała o realizacji dużego wdrożenia na rynku hiszpańskim u jednego z operatorów telekomunikacyjnych.

Szefem oddziału w Hiszpanii został Tomasz Smardzewski, menedżer z wieloletnim doświadczeniem w obszarze transformacji cyfrowej. W 2017 r. założył m.in. własną firmę doradczą i został partnerem hiszpańskiej spółki specjalizującej się w kampaniach marketingowych wideo. Przez 8 lat (2009 – 2016) pracował na stanowiskach kierowniczych w Orange España.

Spółka komentując decyzję o ekspansji informuje, że kraje hiszpańskojęzyczne szybko rozwijają się zarówno w obszarze automatyzacji marketingu, jak i zaawansowanej analityki biznesowej. Rynek sztucznej inteligencji w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej notuje spore wzrosty. W Hiszpanii do 2035 r. według prognozy zysk w tym segmencie wyniesie 189 mld dol. (wartość dodana brutto), a w Brazylii – 350 mld dol.

Biuro Synerise w Madrycie jest drugą siedzibą zagraniczną spółki otwartą w tym roku, po Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie).