Billennium 1 sierpnia br. otworzy nowy oddział zagraniczny w Mississauga (Ontario) w Kanadzie.

Za Billennium Canada odpowiada Piotr Chmielowski, który objął stanowisko General Managera. Z Billennium jest związany od początku 2020 r. Poprzednio pracował w Citi, Accenture i Ericssonie.

Głównym zadaniem dla nowego Delivery Center w Ameryce Północnej jest zacieśnienie i rozwój współpracy z obecnymi klientami firmy.

Dotychczas projekty dla klientów w Ameryce były realizowane zdalnie przez ponad 100 specjalistów zlokalizowanych w Polsce i Indiach. Teraz zespół uzupełni ponad 15 ekspertów, przede wszystkim z obszarów sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i walidacji systemów skomputeryzowanych, którzy będą pracowali w Mississauga.

Follow-the-sun

Billennium ma już oddziały w Niemczech, Indiach i Malezji. Jak zapewnia Piotr Chmielowski, know-how i doświadczenie w realizacji projektów w modelu rozproszonym pozwalają spółce z powodzeniem realizować projekty zdalnie. Eksperci firmy działają w modelu „follow-the-sun”, są dostępni 24/7/365. Obecnie zespół Billennium liczy ponad 1300 specjalistów IT.

„Czasem specyfika projektów wymaga obecności lokalnej na danym rynku i większego wsparcia naszych specjalistów, ale dzięki temu możemy zacieśniać współpracę z klientami, pokazać duże zaangażowanie i lepiej odpowiedzieć na ich potrzeby” – komentuje Piotr Chmielowski, General Manager Billennium Canada.

Ważny klient potrzebuje wsparcia

Wyjaśnia, że w Kanadzie jeden z ważnych klientów Billennium rozwija swoje centrum R&D i potrzebuje wsparcia polskiej firmy.

Spółka przewiduje, że Delivery Center w Mississauga w ciągu kilku lat powtórzy sukces oddziałów w Indiach i Malezji, które zatrudniają obecnie blisko 200 specjalistów.

Poza obsługą obecnych klientów spółka planuje również pozyskiwanie nowych projektów w Ameryce Północnej, a także rozszerzenie obszaru działania o zachodnie wybrzeże Kanady.