Comarch ogłosił, iż uruchomi swoją platformę zakupową wszystko.pl 29 czerwca br. Projekt, który ma być konkurencją dla Allegro, Amazona i innych potentatów e-commerce, ogłoszono dwa lata temu.

Obecnie trwają testy, w których od marca ub.r. uczestniczą sprzedawcy. Krakowska firma twierdzi, że do tej pory na portalu zarejestrowało się ponad 11 tys. sprzedawców, a w dniu premiery na platformie będzie dostępnych kilka milionów ofert. Dla porównania Allegro na koniec 2022 r. miało 290 mln aktywnych ofert i 14 mln kupujących.

Comarch aby przyciągnąć resellerów i marki producentów obiecuje m.in. 0 proc. prowizji od sprzedaży i brak opłat za wystawianie ofert i utrzymanie konta.

Nie ujawniono kosztów inwestycji. Dwa lata temu była mowa o kilkudziesięciu milionach złotych w ciągu kilku lat.

W I kw. 2023 r. sprzedaż Comarchu w kraju wzrosła o 7,8 proc., do ponad 180 mln zł, głównie ze względu na popyt na ERP-y w MŚP.