ASM Group została partnerem globalnej platformy B2B Alibaba.com Singapore E-Commerce Private Limited. Umożliwi to rozpoczęcie e-handlu na zagranicznych rynkach przez klientów polskiej firmy. ASM jako partner kanałowy Alibaby ma ich wspierać w integracji i uruchomieniu sprzedaży, od marketingu i projekt sklepu po logistykę i wsparcie finansowe.

ASM Group to holding zarządzający siedmioma spółkami specjalizującymi się we wsparciu sprzedaży i outsourcingu. Działają one w kilku krajach. Klientów jest ok. 1,5 tys.

Alibaba Group w ostatnim roku finansowym osiągnęła przychody w wysokości 134,6 mld dol., co oznacza wzrost o 19 proc. r/r. Ma 1,31 mld klientów w 190 krajach.

Kontrakt z Alibabą to dobra wiadomość dla ASM Group, o której ostatnio więcej mówiło się z powodu konfliktu między nowymi a poprzednimi władzami spółki, które nie uznały zmian. W tym roku nie ukazały się raporty finansowe, co nowy zarząd tłumaczył m.in. utrudnionym dostępem do systemów informatycznych. Według ostatniego raportu, za 3 kwartały 2021 r., ASM miała 178 mln zł przychodów wobec 153 mln zł rok wcześniej, oraz 124 tys. zł straty netto, podczas gdy poprzednio było 35 mln zł na minusie.

Nowy zarząd komunikuje, że trwają prace nad finalizacją aktualizacji strategii. ASM uzyskała niedawno certyfikację NATO – kod podmiotu gospodarczego NATO-NCAGE, umożliwiający spółce uczestnictwo w przetargach organizowanych przez Pakt Północnoatlantycki oraz przez departament obrony USA.