W roku 2010 i 2011 sprzedaż sprzętu informatycznego zwiększyła się odpowiednio o 18,6 proc. i 12,6 proc. Nieco wolniej niż w ub. roku rosną wpływy ze zbytu oprogramowania i usług – o 8,1 proc. i 6,7 proc. W 2010 r. te segmenty były ok. 12 proc. na plusie.

W branży przeważa optymizm. Pogorszenia sytuacji w bieżącym roku spodziewa się 4 proc. uczestników rankingu Computerworld TOP 200. Blisko 70 proc. oczekuje poprawy, a dużo lepszej sytuacji – 5 proc. 

Podobne opinie w badaniu PMR wyrazili w maju 2011 r. menedżerowie 200 największych firm IT: 86 proc. spodziewało się wzrostu rynku w bieżącym roku, prognoza średniego wzrostu na lata 2011-2012 wyniosła ponad 10 proc. Spadku nikt się nie spodziewał.

Według raportu Computerworld TOP 200 liderem rynku ponownie został polski oddział HP, który w 2010 r. osiągnął przychody w wysokości 2,79 mld zł. Kolejne cztery pozycje zajmują dystrybutorzy – ABC Data, Action, AB i Tech Data. Miejsca 6. i 7. mają IBM i Microsoft, na 8. jest Asseco, a dalej Dell i Incom.