W 2017 r. według IDC w Polsce sprzedano 310 tys. ultrabooków. Obecnie 71 proc. udziału w rynku mają modele z ekranami o przekątnej 15 cali. Rośnie jednak liczba klientów, którzy wybierają urządzenia z mniejszymi ekranami.  

W 2018 r. polski rynek może wchłonąć 370 tys. ultrabooków, czyli o 20 proc. więcej niż w ub.r., a dynamika powinna się utrzymać na dwucyfrowym poziomie – komentuje Mirosław Pisaniec, Senior Sales Manager Huawei CBG Polska.

Według niego klienci oczekują, że ultrabooki będą ładniejsze i wydajniejsze. Wskazuje pięć kierunków ewolucji urządzeń. Pierwszy to coraz dłuższy czas pracy na baterii. Kolejnym jest umieszczenie jak najwięcej w jak najmniejszej obudowie. Według menedżera klienci zwracają uwagę na to, aby ultrabook był kompaktowy i lekki. Kolejne cechy to możliwość szybkiego uruchomienia oraz bezpośredniego transferu danych między dwoma urządzeniami, jak również minimalistyczny design i bezramkowe ekrany.