Trusted Shops przeanalizował opinie wystawiane przez konsumentów w 9 krajach europejskich. Wzięto pod uwagę 3 kryteria: dostawa, towar oraz obsługa klienta. Okazało się, klienci w Polsce, choć niemało naszych sprzedawców na nich narzeka, wysoko ocenili sklepy we wszystkich kategoriach – średnia to 4,8 na 5. Najwyższe noty przyznano za obsługę klienta w e-sklepach (4,8), nieco niższe za towar (4,7) i czas dostawy (4,7).

Z zakupów w Internecie zadowoleni są także Włosi (4,79) i Niemcy (4,66). Najniższy poziom satysfakcji stwierdzono u Francuzów.

W opinii szefowej Trusted Shops w Polsce zadowolenie klientów nie oznacza, że sprzedawcy mogą spocząć na laurach. Powinni popracować nad jakością obsługi, bo wymagania konsumentów będą rosnąć.

– Polacy nie są jeszcze tak surowi w swoich ocenach jak Brytyjczycy i Niemcy, którzy zakupy online robią od lat, ale i u nas rośnie grono świadomych konsumentów oczekujących najwyższej jakości obsługi. Aby utrzymać dobre opinie klientów, polskie sklepy będą musiały włożyć jeszcze więcej wysiłku, szczególnie w obliczu coraz większej konkurencji na rynku
– komentuje Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce. 
 
W badaniu satysfakcji Trusted Shops uwzględnił w sumie ponad 2 mln opinii klientów o 13 tys. sklepów internetowych w różnych krajach.