Polacy przygotowani na biometrię
Jak wynika z danych opublikowanych w raporcie Digital Payments Study 2017 przygotowanych na zlecenie Visa, polscy konsumenci są otwarci na biometrię. 83% respondentów uważa, że jest to bezpieczna forma uwierzytelnienia.

Biometria budzi coraz większe zaufanie wśród konsumentów. 83% respondentów uważa, że jest ona bezpieczną formą uwierzytelnienia (wzrost o 23 p.p. w stosunku do ubiegłorocznej edycji raportu). W grupie konsumentów, którzy płacą zbliżeniowo, ten odsetek jest trochę wyższy i wynosi 85%.
Polacy najchętniej wskazują na skanowanie odcisku palca oraz tęczówki oka jako metody autentykacji biometrycznej, z których najchętniej skorzystaliby podczas robienia zakupów. Jako najbezpieczniejsze rozwiązanie postrzegane jest skanowanie odcisku palca – tak uważa 74% badanych. Natomiast 41% respondentów deklaruje, że skorzystałoby z rozwiązań biometrycznych podczas zbliżeniowego płacenia w sklepie za towary lub usługi.
Podobne aktualności
Rewolucja w mobilnych płatnościach
IBM i Visa poinformowały o zawarciu pierwszego w branży porozumienia o współpracy, które ma zrewolucjonizować realizację mobilnych płatności.
Dell i Windows Hello
Wśród dostawców biznesowych notebooków, tabletów i modeli 2-in-1 Dell przewodzi w adopcji Windows Hello – biometrycznego systemu uwierzytelniającego Microsoftu dla urządzeń z Windows 10.