Polacy polubili showrooming
Ponad połowa klientów co najmniej kilka razy w roku ogląda produkt w zwykłym sklepie, a potem kupuje go w sieci – wynika z danych Gemiusa.

W badaniu „e-Commerce w Polsce 2012 w oczach internautów” sprawdzono, jak rozpowszechniony w Polsce jest showrooming, czyli traktowanie zwykłego sklepu niczym wystawki, na której można dokładnie obejrzeć i wziąć do ręki towar, skorzystać z porady sprzedawcy, a gdy produkt się spodoba, kupić go w Internecie.
Okazało się, że taki sposób robienia zakupów stosuje 80 proc. klientów e-sklepów i serwisów aukcyjnych, choć z różną częstotliwością. Najwięcej – 33 proc. badanych – poinformowało, że kilka razy w roku sprawdza jakość produktu „na żywo” u resellera czy w markecie, by później nabyć go w sieci, 11 proc. korzysta z tej metody mniej niż raz w miesiącu, 7 – proc. – kilka razy w miesiącu, a 3 proc. – kilka razy w tygodniu. Spora jest jednak grupa klientów, którzy przyznają się do showroomingu najwyżej raz w roku (12 proc.) lub jeszcze rzadziej (14 proc.). Jedna piąta badanych zapewniła, że nigdy nie robiła zakupów w ten sposób.
Do oglądania towaru w zwykłym sklepie i nabywania go online może skłaniać klientów przekonanie, że w Internecie mogą liczyć niższe ceny – 59 proc. osób w tym samym badaniu stwierdziło, że e-sklepy są tańsze niż tradycyjne placówki handlowe.
W raporcie Gemiusa zwrócono także uwagę, że istnieje zjawisko odwrotne od opisanego – ROPO – research online, purchase offline, tzn. część klientów ogląda produkty w Internecie, ale na zakupy wybiera się do tradycyjnej placówki.
Podobne aktualności
Ponad 60 proc. firm było celem ataku ransomware w 2022
Co więcej, z raportu Fortinet wynika, że aż połowa z tych przeprowadzonych na całym świecie ataków zakończyła się sukcesem cyberprzestępców.
Zrównoważony rozwój a globalne przedsiębiorstwa
86 proc. z 751 ankietowanych globalnych firm wskazało, że planuje zwiększyć swoje budżety na zrównoważony rozwój
Coraz więcej ataków za pośrednictwem poczty elektronicznej
Cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję, ataki ransomware stają się coraz skuteczniejsze, a do kradzieży danych dochodzi coraz częściej - alarmuje Acronis.