Polacy kupują w zagranicznych e-sklepach
Polscy internauci korzystają z globalnego rynku - aż 38 proc. kupowało przez sieć w zagranicznych e-sklepach, a 11 proc. robi to regularnie. To wyniki Diagnozy Społecznej 2013, której parterem jest UPC Polska.

Wygląda na to, że polskie e-sklepy w coraz większym stopniu będą
musiały konkurować na rynku międzynarodowym. Tegoroczna edycja Diagnozy
Społecznej, panelowego badania pokazującego warunki i jakość życia Polaków, po
raz pierwszy uwzględnia dane dotyczące
zakupów online na zagranicznych stronach. Według danych z badania w ciągu
jednego tygodnia około 11 proc. polskich użytkowników
Internetu kupuje tam produkty i usługi.
Popularność zakupów online rośnie dynamicznie: jeszcze w
2005 roku zakupy w Internecie zrobiło 35
proc. polskich internautów, a obecnie tę aktywność deklaruje 70 proc. jej użytkowników. Regularnie robi to 30 proc. e-klientów.
Diagnoza Społeczna 2013, badanie na próbie N12 355 w
tym N9 140 z próby 2011
Podobne aktualności
„Wzrost kosztów może przystopować rozwój infrastruktury światłowodowej”
Polska jest jednym z najbardziej wykluczonych cyfrowo krajów UE.
Mali operatorzy internetu są górą na polskim rynku
Polacy najchętniej kupują internet u małych i średnich operatorów. Jednak dofinansowanie zgarniają głównie duzi gracze.