Polacy chcą kupować grupowo
Rynek zakupów grupowych będzie systematycznie rósł - wynika z badania ARC Rynek i Opinia oraz IRC. Większość Polaków zaczęła korzystać z tej formy zakupów w tym roku i ma już na koncie 1-2 transakcje. Najpopularniejszym serwisem jest Groupon.
Polacy chcą kupować na portalach zbiorowych zakupów nie tylko usługi, lecz także produkty – twierdzą analitycy. Jednak nie każdy powód obniżki w równym stopniu skłania do zakupów. W niektórych kategoriach znacznie lepszym pretekstem okazuje się promocja z okazji urodzin marki niż np. premiera nowej marki.
Jeśli chodzi o rozpoznawalność serwisów, większość respondentów zna Groupona (83 proc.) i Grupera (54 proc.). W czołówce są także Mydeal (35 proc.) i Citeam (33 proc.). Rynek jest rozdrobniony – 10 serwisów ma rozpoznawalność na poziomie 10 proc. lub więcej.
Serwisy grupowych zakupów najczęściej prezentują oferty wysyłając e-maile, jednak na znaczeniu zyskują portale, publikujące informacje z różnych źródeł (agregatory ofert). Na topie w tym segmencie jest Grupeo. Analitycy spodziewają się, że wraz z rosnącą liczbą ofert coraz więcej osób będzie korzystało z agregatorów. Są one popularniejsze wśród użytkowników znających wiele serwisów i kupujących częściej. Z badania wynika ponadto, że zakupy grupowe to dobry sposób na promocję nowych produktów i usług.
– Zakupy grupowe w Polsce mają ogromny potencjał – mówi Adam Czarnecki, wiceprezes zarządu ARC Rynek i Opinia – Osoby, które już z nich korzystają, deklarują, że w przyszłości będą kupowały częściej oraz że zdecydują się na nowe kategorie. Oczekują jednak, że w sprzedaży pojawi się więcej produktów.
Badanie zostało zrealizowane na ogólnopolskiej próbie internautów (1000 osób) w lipcu 2011 r. wspólnie przez ARC Rynek i Opinia (ankiety internetowe) oraz IRC (badanie online buzz).
Podobne aktualności
Duże obawy pracowników w związku z AI. Pytano też branżę IT
36 proc. pracowników obawia się, że AI zredukuje liczbę miejsc pracy.
Powiększy się luka kompetencyjna w branży IT
Fachowców IT będzie coraz bardziej brakować, ale aż 60 proc. polskich firm niespecjalnie się tym martwi, bo uważa, że ma już odpowiednie kadry.
Antywirusy na prywatnych pecetach
Polacy najczęściej korzystają z Avasta - 41 proc. ankietowanych w grudniu 2016 r. przez ARC Rynek i Opinia deklaruje, że posiada to oprogramowanie. Popularność pozostałych antywirusów jest znacząco niższa.