Polacy będą kupować więcej AGD
W 2014 r. wartość sprzedaży AGD powinna wzrosnąć o ok. 3-5 proc. – prognozuje Związek Pracodawców AGD CECED Polska. Wzrost będzie m.in. skutkiem podwyżek średnich cen, bo klienci coraz częściej wybierają modele z wyższej półki.
W ub.r. wzrost na rynku AGD był zerowy, w tym roku prognozowany jest umiarkowany wzrost wartości sprzedaży i cen. – Zanotujemy około 3-4 proc. wzrostu wartościowego, być może uda się osiągnąć 5 proc. Zwiększy się średnia cena produktu, przede wszystkim ze względu na rosnącą sprzedaż energooszczędnych modeli z wyższej półki – komentuje dla agencji Newseria Biznes Wojciech Konecki, dyrektor CECED Polska.
Zmienia się struktura sprzedaży: spada zainteresowanie sprzętem tradycyjnym, a rośnie – zaawansowanym technologicznie i siłą rzeczy droższym. Według szefa CECED zwiększa się popyt na sprzęt do zabudowy, np. użytkownicy odchodzą od kuchenek wolnostojących na rzecz piekarników i płyt ceramicznych albo indukcyjnych, które od kilku lat są hitem. Idzie w górę zbyt ekspresów ciśnieniowych i dwudrzwiowych lodówek. Dyrektor podkreśla wzrost sprzedaży nowinek technicznych, jak chłodzone tylko powietrzem lodówki No Frost. Powodzeniem cieszą się też żelazka ze stacją pary oraz produkty związane z kosmetyką i pielęgnacją ciała.
Podobne aktualności
Asus: ostrożna prognoza na II poł. br.
W I poł. br. tajwański producent miał przychody podobne jak w analogicznym okresie ub.r. W II poł. br. według firmy nadal trzeba liczyć się ze spowolnieniem w światowej gospodarce.