W ub.r. wzrost na rynku AGD był zerowy, w tym roku prognozowany jest umiarkowany wzrost wartości sprzedaży i cen. – Zanotujemy około 3-4 proc. wzrostu wartościowego, być może uda się osiągnąć 5 proc. Zwiększy się średnia cena produktu, przede wszystkim ze względu na rosnącą sprzedaż energooszczędnych modeli z wyższej półki – komentuje dla agencji Newseria Biznes Wojciech Konecki, dyrektor CECED Polska.

Zmienia się struktura sprzedaży: spada zainteresowanie sprzętem tradycyjnym, a rośnie – zaawansowanym technologicznie i siłą rzeczy droższym. Według szefa CECED zwiększa się popyt na sprzęt do zabudowy, np. użytkownicy odchodzą od kuchenek wolnostojących na rzecz piekarników i płyt ceramicznych albo indukcyjnych, które od kilku lat są hitem. Idzie w górę zbyt ekspresów ciśnieniowych i dwudrzwiowych lodówek. Dyrektor podkreśla wzrost sprzedaży nowinek technicznych, jak chłodzone tylko powietrzem lodówki No Frost. Powodzeniem cieszą się też żelazka ze stacją pary oraz produkty związane z kosmetyką i pielęgnacją ciała.