Poczta wprowadziła przedpłacone pakiety, przeznaczone także dla nadawców, którzy wysyłają po kilkanaście paczek miesięcznie. Są one oferowane w ramach usług Pakiet Paczka 15, 50, 200 oraz Pakiet Pocztex 20. Liczby w nazwach abonamentów oznaczają ilość przesyłek objętych ryczałtem. Ceny pakietów zaczynają się od 99,50 zł, najdroższy kosztuje 999,50 zł. Poczta po podpisaniu umowy dostarcza przedsiębiorcom opakowania do przesyłek.
 
Ponadto w blisko 200 urzędach pocztowych godziny przyjmowania paczek zostały wydłużone z 15.00 nawet do 18.00 (przesyłka nadana w tym czasie nie będzie traktowana jak wysłana w dniu następnym). W wyznaczonych placówkach powstają okienka do przyjmowania paczek lub stanowiska na zapleczu, przystosowane do przyjmowania dużej ilości przesyłek.

Wprowadzając zmiany Poczta Polska chce przyciągnąć właścicieli małych e-sklepów. Według Sławomira Żurawskiego, dyrektora Biura Rozwoju Usług KEP Poczty Polskiej, rynek przesyłek obsługujących handel internetowy jest intratny i rozwojowy. Firma chce zwiększać w nim udziały – do 2018 r. zamierza opanować 20 proc. rynku paczek i przesyłek kurierskich (obecnie według menedżera ma ok. 15 proc.). Żurawski podkreśla, że rynek e-commerce dynamicznie się rozwija – w ubiegłym roku Polacy kupili przez Internet towary i usługi warte 22 mld zł, a roczny wzrost sięga nawet 25-30 proc.

– Nie wydaje nam się, by to tempo miało spaść. Rynek e-commerce w Polsce wciąż się rozwija. Ponieważ, jest zdominowany przez mikro- i małych przedsiębiorców, właśnie do nich  dostosowaliśmy naszą ofertę – przekonuje menedżer. Spodziewa się udanego sezonu świątecznego – Przed Bożym Narodzeniem szacujemy wzrost przesyłek nawet do kilkudziesięciu procent w porównaniu do normalnego miesiąca. W ub.r. w okresie przedświątecznym Polacy wysyłali średnio 180 tys. paczek dziennie (od połowy listopada do świąt – łącznie 4,5 mln paczek).