Poczta Polska poinformowała o zawarciu umowy ze spółką z grupy Poczta Polska Usługi Cyfrowe, funkcjonującą na rynku komercyjnym pod nazwą Envelo, na zakup i wdrożenie systemu informatycznego „Nowy system operacyjny” dla placówek pocztowych.

Przedmiotem umowy jest stworzenie i wdrożenie rozwiązania do obsługi procesów sprzedażowych i okołosprzedażowych w placówkach poczty, a także usługi utrzymania i gwarancyjne. Wdrożenie systemu jest planowane do końca 2024 r.

Nie podano wartości kontraktu. Jak informuje natomiast Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej, operator zamierza przeznaczyć na cyfryzację – inwestycje w IT i infrastrukturę – w sumie 1,4 mld zł w latach 2021 – 2023. Dzięki temu państwowy operator ma skutecznie konkurować na rynkach, na których prowadzi działalność: kurierskim, logistycznym, usług finansowych.

Obecnie wytwarzane jest oprogramowanie do obsługi logistyki – system TMS, trwają prace w zakresie obsługi e-doręczeń.

Poczta postawiła na wytwarzanie najważniejszego oprogramowania w ramach software house’u działającego w ramach grupy. Twierdzi, że takie rozwiązanie pozwala na sprawniejsze działanie i optymalizację kosztów rozwiązań informatycznych. Dodatkowo Envelo zarabia dla grupy na rynku komercyjnym, oferując usługi programistyczne i body leasing.

„Nowy system operacyjny” ma usprawnić obsługę klientów i procesy handlowe. Obecnie na poczcie do obsługi sprzedaży i procesów biznesowych służy wiele systemów, w tym Poczta 2000. Jednak jak twierdzi operator, jego działanie staje się mało efektywne, trzeba długo czekać na wprowadzanie nowych usług. Stąd też potrzeba wdrożenia centralnego systemu operacyjnego i większej automatyzacji.