W badaniu opublikowanym w raporcie „Handel detaliczny artykułami RTV, AGD i sprzętem elektronicznym w Polsce 2014. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2014-2019” na parametry jako najważniejsze przy wyborze produktu wskazało 83 proc. respondentów, a na cenę – 75 proc. Na kolejnych pozycjach znalazły się: marka urządzenia oraz opinie znajomych lub przeczytane w prasie. Najmniej istotnym czynnikiem według respondentów jest reklama (17 proc. odpowiedzi).

Badanie pokazało, że najpopularniejszym źródłem informacji o sprzęcie jest Internet (46 proc.). Niewiele mniejsze znaczenie ma wiedza rodziny lub znajomych (43 proc.). W Internecie informacji poszukują przede wszystkim osoby wykształcone, częściej w wieku 18-34 lat. Opinia rodziny i znajomych staje się natomiast istotna osób o dochodach mieszczących się w przedziale 3001-4000 zł.

Wyniki wskazują także na spore zainteresowanie klientów usługą przedłużonej gwarancji. Kupił ją co trzeci respondent, choć tego nie miał w planach. Siła przekonywania resellerów okazała się natomiast umiarkowana – co dziesiąty uczestnik badania przyznał, że zdarzyło mu się nabyć akcesoria np. za namową sprzedawcy. Według zebranych odpowiedzi, na żadne dodatkowe usługi nie daje się namówić co druga osoba w wieku 34-54 lub 18-34 lat i trzy czwarte osób starszych. Co czwarty respondent przyznaje, że zdarza mu się kupować sprzęt w sposób impulsywny, bez wcześniejszego planowania. Połowa tych osób podkreśla, że są to jedynie drobne zakupy.

Badanie przeprowadzono metodą komputerowo wspomaganych wywiadów telefonicznych (CATI) w marcu 2014 r. na reprezentatywnej próbie 600 dorosłych mieszkańców Polski.