Koncern gamingowy otwiera biuro w Polsce
Pracuje dla niego już 300 osób.

Koncern generujący rocznie 2,6 mld dol. przychodów chce rozwijać w kraju dział R&D.
Playtika, producent gier mobilnych z centralą w Izraelu, otworzył oddział w Warszawie. Planuje rozwój w Polsce i regionie. Powierzchnia ok. 3,3 tys. mkw jest przeznaczona dla ponad 300 obecnych pracowników w kraju (dotychczas działali zdalnie i hybrydowo) i nowych ludzi. Producent rekrutuje programistów i artystów do działu R&D.
Zespół firmy w Warszawie działa od początku 2021 r. Koncentruje się na rozwoju najpopularniejszych gier marki.
Koncern chce wykorzystać potencjał polskiego rynku, zarówno jeśli chodzi o twórców, jak i klientów. W kraju w branży gamedev pracuje ok. 12 tys. osób. Według raportu „The Games Industry of Poland 2021” w ciągu poprzednich 3 lat przychody polskiej branży gamdev rosły po ok. 30 proc., a w 2020 r. jeszcze więcej i wyniosły w sumie 969 mln euro (wówczas ok. 4,2 mld zł), z tym że sporą część z tego wygenerowały największe firmy. Według raportu w Polsce gra ok. 20 mln osób.
Playtika Holding powstała w 2010 r. Była jedną z pierwszych firm oferujących gry w modelu free-to-play na portalach społecznościowych, a później na platformach mobilnych. Na świecie zatrudnia ponad 4 tys. pracowników.
W 2021 r. Playtika osiągnęła 2,58 mld dol. przychodów (wzrost o 8 proc.), a zysk netto zwiększył się przeszło czterokrotnie, do 308 mln dol. (dla porównania największa polska firma gamingowa, czyli CD Projekt, w swoim najlepszym roku 2020 miała ponad 0,5 mld dol. sprzedaży).
Podobne aktualności
Microsoft ogłosił największy zakup w historii. Za 69 mld dol.
Gigant wyłożył nie widziane dotąd w branży pieniądze na firmę, której początki sięgają ponad 40 lat wstecz.
Już 1 tys. dol. za gamingowy PC. Ceny monitorów w dół
Niedobory komponentów na razie niespecjalnie zaszkodzą dostawom PC i monitorów dla graczy. Będą się zmieniać ceny urządzeń - według prognozy.