Shopee, platforma e-commerce z centralą w Singapurze, redukuje polskie zespoły. Zwolnienia obejmą różne działy, m.in. marketing, rozwój biznesu i HR.

Shopee wyjaśnia zmniejszenie załogi decyzjami na poziomie globalnym, związanymi z niepewną sytuacją gospodarczą na świecie. Celem wprowadzanych zmian jest optymalizacja wydajności operacyjnej. Nie ujawniono, ile osób straci posadę w Polsce.

Tym samym do kraju dotarła fala zwolnień w Shopee, którą w czerwcu i we wrześniu br. odnotowano w Azji. Redukowano zespoły w Singapurze, Chinach, Indonezji, wyjaśniając to koniecznością szybkiego dostosowania się do zmieniającej się sytuacji gospodarczej na świecie.

Shopee należy do korporacji Sea Limited z Singapuru. Pojawiło się na polskim rynku w 2021 r. Nasz kraj jest przyczółkiem do ekspansji platformy na rynki europejskie. W ub.r. na światową ekspansję Sea przeznaczyło 6 mld dol.

Większa sprzedaż na platformie

W II kw. 2022 r. Sea Limited w segmencie e-commerce osiągnęło 1,7 mld dol. przychodów, o ponad 50 proc. więcej r/r, w tym 1,5 mld dol. z marketplace’u (+62 proc. r/r). Skorygowana EBIDTA dla Shopee była jednak na sporym minusie i wyniosła -648 mln dol. wobec -580 mln dol. rok wcześniej.

GMV (wartość sprzedaży na platformie) sięgnęła globalnie 19 mld dol. w ciągu kwartału (+27 proc. r/r).

„Ekonomika jednostek Shopee znacznie poprawiła się dzięki zyskom zarówno w zakresie monetyzacji, jak i wydajności na naszych rynkach” – zapewniał komentując wyniki w sierpniu br. Forrest Li, CEO grupy Sea.

Cała korporacja Sea osiągnęła natomiast 2,9 mld dol. przychodów w II kw. br., jednak miała ponad 0,9 mld dol. straty netto.