PKO BP kupił start-up z branży FinTech
Największy polski bank inwestuje w firmy FinTech, zgodnie z aktualną strategią. Kupił 100 proc. akcji spółki ZenCard.
ZenCard jest producentem cyfrowej platformy umożliwiającej tworzenie programów rabatowo-lojalnościowych oraz wirtualizację kart lojalnościowych. Została kupiona od funduszy venture capital: Experior Venture Fund i SpeedUp Group, od firmy LMS oraz od założycieli ZenCard. W wyniku transakcji bank zdobył technologię, dzięki której jego partnerzy (sieci retail, sklepy, punkty usługowe) będą mogli outsourcować tworzenie programów lojalnościowych. Bank jest zainteresowany wykorzystaniem nabytego rozwiązania i know-how spółki w ramach całej grupy kapitałowej.
Platforma ZenCard ma ułatwić firmom prowadzenie programów lojalnościowych i obniżyć koszty wdrożenia tego typu projektów. Bank liczy, że dzięki temu programy lojalnościowe staną się popularne nie tylko wśród dużych sieci handlowych i usługowych, ale także wśród mniejszych przedsiębiorstw. Platforma jest zintegrowana z terminalem płatniczym i pozwala na rezygnację z wielu oddzielnych kart lojalnościowych na rzecz jednej będącej jednocześnie kartą płatniczą.
Bank traktuje zakup spółki jako etap realizacji strategii, której jednym z kluczowych elementów jest cyfryzacja oraz rozszerzenie modelu biznesowego poprzez inwestycje w wybrane firmy FinTech.
Podobne aktualności
Zarobki IT: 40 tys. zł dla menedżera w branży fintech
Specjaliści z ponad 5-letnim doświadczeniem mogą liczyć średnio na 20-30 tys. zł.
Największy polski bank rozbudowuje zespoły IT
"Jesteśmy olbrzymią firmą technologiczną" - twierdzi dyrektor.