Do zespołu Salesforce dołączył Piotr Fąderski, obejmując stanowisko Regional Vice President Sales w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Na nowym stanowisku będzie odpowiadał za sprzedaż do klientów korporacyjnych w Polsce, Czechach, na Słowacji oraz w krajach bałtyckich.

Globalny dostawca CRM deklaruje, że dzięki nominacji zamierza zacieśnić współpracę z największymi przedsiębiorstwami i organizacjami rządowymi w regionie. Jak zapewnia, poszerzenie zespołu specjalistów wskazuje na znaczący rozwój Polski oraz wzrost sprzedaży w krajach CEE. Ponadto rosnąca liczba klientów i partnerów w regionie wymaga reorganizacji struktury i tworzenia nowych stanowisk pracy.

Blisko dwie dekady w branży

Piotr Fąderski ma prawie 20-letnie doświadczenie w branży IT, zdobyte na stanowiskach w obszarze finansów, operacji biznesowych, a przede wszystkim w sprzedaży i dystrybucji w takich firmach jak HP, CA, VMware i Citrix.

Jedną z głównych kompetencji nowego wiceprezesa w Salesforce jest kierowanie międzynarodowymi korporacjami w regionach o wysokim wzroście.

W minionych latach Piotr Fąderski zajmował się zarządzaniem i przekształceniem przedsiębiorstw w regionach EMEA, DACH oraz na rynkach wschodzących, w tym w Rosji i WNP, w Europie Wschodniej, MENA i Afryki.

Ostatnio od września 2016 r. był związany z Citrixem. Od stycznia 2018 r. w biurze w Monachium pełnił funkcję dyrektora ds. kanału sprzedaży, odpowiadając za rynki wschodzące.

Poprzednio przez 8 lat pracował w VMware (2008 – 2016). Pełnił m.in. role menedżera firmy w Polsce oraz szefa regionalnej organizacji partnerskiej.

„Covid-19 radykalnie zmienił sposób, w jaki przedsiębiorstwa korzystają z IT i dodatkowo przyspieszył transformację cyfrową. Chcemy zabrać klientów w Europie Środkowo-Wschodniej w tę podróż i pomóc im zbudować przewagę konkurencyjną” – zapowiada Piotr Fąderski.

Jak podaje Salesforce, w Polsce firma odnotowała 30-procentowy wzrost liczby certyfikowanych partnerów indywidualnych rok do roku oraz 36-procentowy liczby certyfikacji partnerów Salesforce. Lokalny ekosystem partnerów opiera się na współpracy z globalnymi firmami zarządzającymi, technologicznymi i księgowymi, takimi jak Accenture, Deloitte Digital czy PWC.