Pierwszy w historii spadek na rynku wearables
Producenci będą musieli "zaskakiwać i zachwycać".
Najwięksi producenci muszą zmagać się z rosnącą konkurencją mniejszych marek.
W I kw. 2022 r. rynek urządzeń do noszenia (wearables) skurczył się po raz pierwszy w historii. Dostawy wyniosły 105,3 mln szt., co jest liczbą mniejszą o 3 proc. wobec I kw. ub.r.
To skutek ochłodzenia na rozgrzanym dotąd rynku, bo konsumenci zaczynają wydawać więcej na inny sprzęt, po sporych zakupach wearables w czasie pandemii.
Zresztą mimo ogólnego spadku nie wszystkie kategorie urządzeń do noszenia podzieliły ten sam los w I kw. br.
Opaski na rękę odnotowały zjazd aż o 40,5 proc. ze względu na słabnący popyt, jak i na niedostateczną podaż
Z kolei słuchawki, które mają największy udział w sprzedaży, nieznacznie spowolniły wzrost, który wyniósł jedynie 0,6 proc. r/r. To jednak i tak niezły wynik po potężnym boomie na ten sprzęt w czasie pandemii.
Dobrze spisały się smartwatche, osiągając 9,1 proc. wrostu i zdobywając 28 proc. udziału w całym rynku.
To efekt tego, że dzięki większej rozpiętości cen zegarki stały się bardziej dostępne, a do tego zwiększyła się świadomość potrzeby monitorowania stanu zdrowia przez konsumentów.
Apple i Samsung liderami sprzedaży
Apple umocnił się na pozycji nr 1 na całym rynku po wzroście dostaw o 6,6 proc., dzięki dobrej sprzedaży swoich zegarków. Drugi Samsung musiał pogodzić z 10-procentowym spadkiem.
Jak zauważają analitycy, topowe marki muszą zmagać się z rosnącą konkurencją mniejszych producentów, którzy rosną dzięki tanim smartwatchom.
Trzeba „zaskakiwać i zachwycać”
Przypuszcza się również, że schłodzony rynek zmusi producentów do dalszego różnicowania się.
„Ponieważ większość funkcji staje się coraz bardziej powszechna w różnych urządzeniach, firmy będą musiały przekonać klientów do uaktualnień najlepszymi w swojej klasie doświadczeniami, wiedząc, że dostępnych jest wiele alternatyw. Będzie to wymagało nowego sprzętu, oprogramowania i usług, które jednocześnie będą zaskakiwać i zachwycać, utrzymując zaangażowanie klientów” – uważa Ramon T. Llamas, dyrektor ds. badań w IDC.
Najwięksi dostawcy urządzeń noszonych w I kw. 2022 r.
Podobne aktualności
Władze USA pozywają Apple’a. Sugestia podziału giganta
Chcą "uwolnienia rynku smartfonów od wykluczającego postępowania Apple'a", obniżenia cen i zmniejszenia opłat dla programistów.
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
Stacje robocze PC wychodzą z dołka
Po spadku o blisko 9 proc. w ub.r. kilka istotnych czynników pomoże zwiększyć sprzedaż w 2024 roku - według prognozy.