Phablety przeszkadzają tabletom
Wzrost sprzedaży tabletów zwolni – twierdzi DisplaySearch. Przyczyną zdaniem firmy badawczej jest zainteresowanie dużym smartfonami i tanimi laptopami.
Według DisplaySearch w 2014 r. sprzedaż tabletów na świecie zwiększy się o 2 proc. (do 254 mln szt.), czyli o 14 proc. mniej niż przewidywali dotychczas analitycy firmy. Tym niemniej jeszcze do 2018 r. co roku spodziewane są jednocyfrowe wzrosty. W najbliższych latach popyt na tablety mają kreować przede wszystkim użytkownicy, którzy wymieniają swój sprzęt na nowy.
Rosnące zainteresowanie phabletami (smartfonami z ekranem większym niż 5,5 cala) przyczyni się do spadku zainteresowania tabletami w rozmiarach 7 – 7,9 cala – prognozuje DisplaySearch. Udział tych modeli w rynku do 2018 r. skurczy się z 55 proc. do 35 proc. Zdaniem analityka uwagę klientów będą przyciągać największe tablety, z ekranem wielkości co najmniej 11 cali – ich udział w rynku z 2 proc. w 2014 r. wzrośnie do 14 proc. w 2018 r. Co oznacza, że takie urządzenia staną się bezpośrednią konkurencją dla laptopów 10-13-calowych.
Zdaniem firmy badawczej w tym roku zwiększy się sprzedaż notebooków, w związku z zakończeniem wsparcia dla Windows XP oraz powiększającą się ofertą tanich laptopów, zarówno z Windowsem jak i chromebooków. DisplaySearch przewiduje, że popyt może rosnąć do 2016 r. Wyniki sprzedaży na rynku komputerów przenośnych w najbliższych latach zależą m.in. od tego, czy użytkownicy zaakceptują Windows 10.
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.