W pierwszy dzień wiosny Tim Cook zaprezentuje
najprawdopodobniej małego iPhone’a, ulepszonego iPada oraz Apple Watch w nowej
oprawie. Dla zagorzałych fanów marki to może być duża sprawa, ale partnerzy
producenta są zdania, że jeśli Apple chce utrzymać silną pozycję w segmencie urządzeń
mobilnych, musi pokazać prawdziwe innowacje.

Apple wykonał
świetną robotę, jeśli chodzi o dotychczasowe wyniki na rynku urządzeń mobilnych. Jeśli
jednak weźmiemy pod uwagę fakt, że iPhone zbliżył się do granic swoich
możliwości sprzedażowych, zaś popyt na iPada maleje, chciałbym zobaczyć „na
stole” coś, co da im prawdziwego „kopa” sprzedażowego i stworzy atmosferę
ekscytacji wokół ich platformy
– mówi Michael Oh, Chief Technology Officer
w Tech Superpowers.

W czwartym kwartale 2015 r. Apple pod względem zamówień na
smartfony ustępował jednie Samsungowi, ale analitycy wieszczą, że popyt na
iPhone’y wyraźnie spowalnia. Według IDC wzrost zamówień w ostatnich trzech
miesiącach ubiegłego roku wyniósł jedynie 0,4 proc. rok do roku.   

Jay Gordon, wiceprezes Plano podkreśla, że innowacyjne
produkty Apple’a zwiększają także sprzedaż związanych z nimi usług.  

Klienci często szukają
doradztwa w zakresie nowych technologii, co zwiększa popyt na naszą wiedzę w
tym zakresie, o ile producent zapewnia nam dopływ nowych produktów 
 – podkreśla rozmówca
CRN.  

Spodziewana dzisiaj premiera niewielkiego iPhone’a 5se jest
skierowana do osób, które oczekują czegoś nowego, ale nie są zainteresowane większym,
4,7-calowym modelem 6s czy też 5,5-calowym 6s Plus. Nowy iPhone 5se będzie miał
ekran podobnych rozmiarów, jak model 5s. Ma współpracować z procesorem A8 lub
A9 (podobnie jak „szóstka” oraz 6s).

Prawdopodobnie na scenie zobaczymy także nowego iPada Air z
9,7- calowym ekranem i możliwością współpracy między innymi z takimi
akcesoriami, jak smart keyboard czy Apple Pencil.