Papier w biurze w 2017 roku
Sektor MŚP przyznaje, używanie papieru w biurze to…

…przeżytek i chce digitalizować niektóre procesy w firmie podwyższając tym samym swoją produktywność. Osiem na dziesięć firm planuje taką zmianę już w 2017 roku. Przedsiębiorstwom zależy na odejściu od dotychczasowego „analogowego” sposobu wystawiania faktur, publikowania wyników finansowych, wypełniania formularzy prawnych i HR. Tak wynika z badania, które przeprowadził Coleman Parkes dla Xeroxa na ponad tysiącu firm w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech.
Aż 46 proc. respondentów Xeroxa przyznaje, że angażowanie się w procesy wymagające użycia papieru zabiera znaczącą część ich czasu, a 60 proc. uważa, że owa czasochłonność wpływa na ich ostateczne zyski. Procesy, w których wykorzystywany jest papier w największej skali, występują w segmencie MŚP w Niemczech (51 proc.) i Stanach Zjednoczonych (50 proc.). Kolejne miejsca przypadły Wielkiej Brytanii i Francji (43 i 37 proc.).
Większość reprezentantów MŚP, przymierzając się do digitalizacji obszarów dotychczas związanych z drukiem, zwróci się o poradę do ekspertów. 47 proc. z nich uda się do resellera sprzętu biurowego, jeden na czterech respondentów skonsultuje się z firmą IT, a 37 proc. zasięgnie porady samego producenta sprzętu.
Z kolei 28 proc. przedstawicieli badanych MŚP ocenia iż realizacja digitalizowania procesów związanych z drukiem jest u nich zaawansowana. Na pierwszym miejscu w tym zestawieniu plasuje się Francja (33 proc. pozytywnie oceniających stopień zaawansowania). O opóźnieniach w tej dziedzinie mówią amerykańskie małe i średnie firmy – 41 proc. respondentów z USA przyznało, że dopiero podjęło jakieś kroki. 12 proc. wszystkich firm z sektora MŚP wdroży zmiany za rok lub trzy lata.
Zauważono też, że sektor MŚP, skupiając się na automatyzacji, digitalizacji i podnoszeniu produktywności, koncentruje się na następujących zagadnieniach:
usługach zarządzania drukiem (Managed Print Services): 42 proc. spośród ankietowanych firm posiada w tej chwili umowę MPS, natomiast 40 proc. planuje ją podpisać w ciągu kolejnego roku. 66 proc. wydaje miesięcznie ponad 1000 dolarów na działania związane z drukowaniem.
mobilności: 23 proc. uważa, że do końca 2017 roku ich urządzenia przenośne zostaną całkowicie zintegrowane z procesami przepływu pracy. Dziś 66 proc. firm sektora MŚP wdraża mobilne drukowanie, żeby ułatwić pracownikom zdalne wykonywanie obowiązków (np. w czasie wyjazdów służbowych), podczas gdy 27 proc. planuje taki ruch w następnym roku.
bezpieczeństwa: dla sektora MŚP coraz ważniejsza staje się ochrona kluczowych danych biznesowych, a także danych zgromadzonych po prostu w wyniku funkcjonowania firmy. W efekcie 56 proc. badanych przedsiębiorstw wyposaża swoje biura w drukarki lub urządzenia wielofunkcyjne z funkcjami zabezpieczającymi.
Podobne aktualności
MŚP są gotowe zapłacić 28 tys. zł okupu gangom ransomware
Średnio ok. 600 tys. zł traci jedno MŚP wskutek udanego cyberataku. Większość firm gotowa jest zapłacić cyberprzestępcom. Za główne zagrożenie uważają zachowania pracowników.