Sprzęt psuł się średnio 3 razy w ciągu ostatnich 2 lat. Najczęściej uszkodzenia dotyczyły baterii i ekranu dotykowego. Według 41 proc. ankietowanych tablety przestawały działać bez wyraźnej przyczyny. Jako kolejny powód uszkodzeń, pracownicy wskazali działanie zbyt wysokich lub niskich temperatur. W przypadku niespełna 1/3 przypadków powodem awarii było pozostawienie urządzenia w zbyt gorącym miejscu. Z kolei 11 proc. osób przyznało, że tablet był poddany działaniu niskich temperatur, np. leżał w samochodzie przez całą noc. Wśród innych przyczyn co piąty pracownik wymienił upadek, zaś 17 proc. wspomniało o zalaniu, np. kawą czy wodą.

Uszkodzeniom najczęściej ulegały baterie tabletów. Wskazała na nie ponad 1/4 pracowników. Na drugim miejscu znalazły się usterki związane z ekranem dotykowym. W przypadku 16 proc. ankietowanych przestał on prawidłowo działać. Z kolei co 10. badany miał do czynienia z pęknięciem wyświetlacza. Równie często w służbowych tabletach występował problem z niewłaściwym działaniem przycisków. Co ciekawe, ponad połowa pracowników nie potrafiła jednoznacznie określić która część tabletu została uszkodzona.
  
Warto przypomnieć, że Panasonic jest producentem wytrzymałych tabletów (Toughpadów).

Badanie „Tablet Troubles” zostało przeprowadzone w Wielkiej Brytanii przez agencję Dynamic Markets na próbie 500 osób.