Panasonic kupił Blue Yonder za 7,1 mld dol. Firma dostarcza platformę end-to-end do zarządzania łańcuchem dostaw dla firm handlowych, produkcyjnych i logistycznych.

Specjalista od sztucznej inteligencji ma pomóc klientom w rozwoju inteligentnego, autonomicznego łańcucha dostaw. Jak zaznacza Panasonic, w związku z rozwojem e-commerce taka potrzeba wzrosła „dramatycznie”.

Dzięki pozyskanym narzędziom klienci uzyskają większe możliwości optymalizacji swoich łańcuchów dostaw, dzięki połączeniu wykorzystaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, urządzeń IoT oraz przetwarzania brzegowego.

Blue Yonder ma ponad 3 tys. globalnych klientów, w tym 65 największych retailerów, 48 największych producentów i 90 proc. globalnych firm logistycznych. W 2020 r. osiągnął ponad 1 mld dol. przychodów, w tym 67 proc. stanowiły powtarzalne wpływy. Wskaźnik utrzymania dochodów SaaS wyniósł 120 proc.