Panasonic przejmuje za ponad 7 mld dol.
To największy zakup od 10 lat. Koncern głębiej sięgnął do kieszeni, by odpowiedzieć na potrzeby związane z pandemią.
Obie firmy już wcześniej współpracowały.
Panasonic kupił Blue Yonder za 7,1 mld dol. Firma dostarcza platformę end-to-end do zarządzania łańcuchem dostaw dla firm handlowych, produkcyjnych i logistycznych.
Specjalista od sztucznej inteligencji ma pomóc klientom w rozwoju inteligentnego, autonomicznego łańcucha dostaw. Jak zaznacza Panasonic, w związku z rozwojem e-commerce taka potrzeba wzrosła „dramatycznie”.
Dzięki pozyskanym narzędziom klienci uzyskają większe możliwości optymalizacji swoich łańcuchów dostaw, dzięki połączeniu wykorzystaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, urządzeń IoT oraz przetwarzania brzegowego.
Blue Yonder ma ponad 3 tys. globalnych klientów, w tym 65 największych retailerów, 48 największych producentów i 90 proc. globalnych firm logistycznych. W 2020 r. osiągnął ponad 1 mld dol. przychodów, w tym 67 proc. stanowiły powtarzalne wpływy. Wskaźnik utrzymania dochodów SaaS wyniósł 120 proc.
Podobne aktualności
Boom inwestycyjny w łączność bezprzewodową w firmach
38 proc. europejskich firm jest w trakcie wdrożeń, 41 proc. już podjęło decyzję o realizacji projektów – według badania.
NEC, Fujitsu, Panasonic i in. zakazują lub ograniczają pracownikom ChatGPT
Nowe rozwiązanie stwarza ryzyko wycieku z firm i wykorzystania wrażliwych danych.